Danielle bij USG MarCom portret
Nieuws
1 minuut leestijd

De ervaring van Danielle met USG MarCom

“Dankzij USG MarCom vond ik een nieuwe baan, waarin ik tijdens werk met vrije tijd bezig ben!”

Campagnecoördinator bij Stichting Achterhoek Toerisme

Danielle Fiering is campagnecoördinator bij Stichting Achterhoek Toerisme: “Na 14 jaar werkzaam te zijn geweest als Marketeer voor grote fietsmerken was ik toe aan een volgende stap. Mijn ontwikkeling stond stil, de organisatie werd steeds logger en het plezier werd minder. Anderzijds zat ik daar erg goed, met leuke collega’s. De vertrouwde werkomgeving loslaten was een drempel in mijn zoektocht naar een nieuwe baan. En wat die volgende stap dan moest zijn, daar was ik ook nog niet helemaal over uit. Wel was voor mijzelf duidelijk dat die commerciële hectiek niet meer bij mij paste. Ik wilde met mijn communicatiewerk van betekenis zijn en zocht nieuwe inspiratie en energie. 

De juiste vacature op het juiste moment

De vacatures die voorbijkwamen, gaven mij geen wauw-gevoel. Tot een recruiter bij USG MarCom op het juiste moment een LinkedIn-berichtje stuurde of Stichting Achterhoek Toerisme wellicht iets voor mij zou zijn. Ja, dat leek mij wel wat! Met mijn toeristische vooropleiding, als inwoner van de Achterhoek en mijn marketingervaring zou dat wel een potentiële match kunnen zijn.

Prettig en snel proces

De online kennismaking met USG MarCom was erg prettig. Er bleek wel een gat in arbeidsvoorwaarden. USG MarCom heeft erg haar best gedaan om dit te dichten, omdat ze ervan overtuigd dat ik de juiste kandidaat voor deze functie en organisatie was. De snelheid zat er goed in, want al gauw zat ik voor het eerste sollicitatiegesprek bij Achterhoek Toerisme. Hoewel het na 14 jaar loslaten van alles wat bekend is niet makkelijk was, heeft deze sprong in het diepe voor mij tot de juiste keuze geleid. 

Voor mijn werk met vrije tijd bezig

De switch van een grote commerciële organisatie naar een klein en betrokken team voelde direct goed. Mijn eerste kennismaking was zelfs tijdens een teamuitje! In mijn rol als Campagnecoördinator voor de segmenten Kids en Cultuur ervaar ik veel afwisseling en ben ik lekker hands-on bezig. Ik draag bij aan het verder op de kaart zetten van de Achterhoekse Cultuur met uiteenlopende projecten. Voor Kidsgeluk kom ik bij diverse kids-ondernemers in de Achterhoek en mag ik gezinnen inspireren voor de leukste dagjes uit! Wat is er nu leuker dan voor je werk met vrije tijd bezig te zijn!’’

Wil je net als Danielle ook aan de slag als communicatieadviseur bij toonaangevende opdrachtgevers met een maatschappelijk karakter? Sluit je aan bij USG MarCom en maak deel uit van een team gepassioneerde vakgenoten en ontdek wat bij jou past! Neem gerust contact op met een van onze recruiters of kijk op de website voor meer info.

Deel dit artikel