Interne & Verandercommunicatie
0 minuten leestijd

Whitepaper & MarCom Talks: Europese trends in communicatie

Digitalisering van de communicatie is dé grote uitdaging voor communicatieprofessionals in heel Europa. Daarbij gaat het zowel om de digitalisering van de infrastructuur als de digitalisering van de interne- en externe communicatie met stakeholders. Het bedrijfsleven is al druk bezig met de implementatie van deze ontwikkelingen. De rollen van communicatieprofessionals gaan flink veranderen. Download en lees hieronder het Nederlandstalig whitepaper over dé Europese communicatietrends en bekijk het USG MarCom Talks webinar over de toekomst van het communicatievak.

De Europese communicatietrends

Vanuit het Centrum Strategische Communicatie is er nu een Nederlandstalige whitepaper uitgegeven naar aanleiding van de European Communication Monitor 2021. In deze whitepaper lees je alles over de digitalisering van ons vak en dé Europese communicatietrends.


De toekomst van het communicatievak

In samenwerking met het Centrum Strategische Communicatie heeft USG Marketing & Communications op dinsdag 2 november 2021 het USG MarCom Talks webinar georganiseerd over de toekomst van het communicatievak. Bekijk hieronder de uitzending en ontdek hoe communicatieprofessionals kunnen inspelen op de toekomst.

Celia Noordegraaf (Bestuurslid Logeion) praat met verschillende sprekers. Bijzonder Hoogleraar Christian Burgers licht aan de hand van een aantal grafieken de Nederlandse situatie nader toe en vertelt over welke sectoren voorop lopen en hoe we daar ons voordeel mee kunnen doen. Karin Dooren van Windpark Fryslân laat zien hoe de digitalisering doorwerkt in haar contact met interne en externe stakeholders en hoe digitale communicatie beslist niet onpersoonlijk hoeft te zijn. Tot slot gaat algemeen directeur van USG Marketing & Communications Marieke van Os in op de verschillende rollen van communicatieprofessionals.

 

Deel dit artikel