Junior USG MarCom marketing- en communicatieadviseurs in training
Nieuws
1 minuut leestijd

USG MarCom investeert in junior Marketing- en Communicatieadviseurs

Onze junior Marketing- en Communicatieadviseurs kregen training van Gonda Duivenvoorden, leidend partner Van de Wijz. Op 6 en 7 februari gaf Gonda 7 van onze junioren nieuwe inzichten over hun binnenwereld en het communicatievak.

Over onze junior professionals

Onze junior MarCom’ers staan in de startblokken van hun carrière en stappen vol enthousiasme in de Marketing- en Communicatiewereld. Ze hebben veel actuele kennis in huis en brengen vaak ook al ervaring met zich mee. Hogescholen en universiteiten spelen namelijk steeds meer en vaker in op de vraag in de markt, waardoor studenten affiniteit krijgen met het werkveld. USG MarCom investeert in hun junior Marketing- en Communicatieprofessionals, omdat zij geloven in de kracht van jong talent.

Wat stond er op het programma?

De junior MarCom’ers kregen inzicht in diverse breinvoorkeuren en communicatiestijlen. Hoe breng je bijvoorbeeld een goed idee over als creatieve visionair aan iemand die houdt van duidelijkheid en structuur? Of andersom: hoe maak je een creatief iemand duidelijk dat je één uitgewerkt idee nodig hebt in plaats van vier conceptversies voor vrijdagmiddag 12.00 uur? 

Daarnaast leerden de junior professionals om in hun kracht te staan. Welke ervaring of lering heb je opgedaan en hoe kun je je volgende opdrachtgever daarmee helpen? Ook leerden ze om een zo goed mogelijk communicatieadvies te geven, met daarmee de focus op overtuiging en presentatie. Zo stomen we ze nog beter klaar voor het werkveld. 

Wat vonden de jong professionals ervan?

7 junior professionals volgden de training. Varshana Kalika, Jasper Schouten en Chayenne Kerkvliet delen hun ervaringen met ons.

Varshana Kalika vertelt: “Erg leerzame training! We hebben goed geoefend om steviger in je schoenen te staan als starter en hele interessante inzichten geleerd over verschillende breinvoorkeuren. Kortom: lessen die mij zeker bij zullen blijven!” 

“Iedereen, dus ook een young professional, heeft een breinvoorkeur. Wat zo fijn is om te weten is dat iedere breinvoorkeur, hoe speciaal of specifiek deze ook is, altijd een plekje heeft in de communicatiewereld. Gevolg daarvan is dat iedereen terecht kan op een opdracht waarin zij kunnen floreren in hun kracht.” Zegt Jasper Schouten.

Ook Chayenne Kerkvliet is razend enthousiast over deze training: “Twee dagen vol nieuwe inzichten en waardevolle leermomenten! Ik kreeg de kans om te groeien. Dit heeft niet alleen mijn vaardigheden versterkt, maar ook mijn zelfvertrouwen een boost gegeven. Ik kijk ernaar uit om mijn opgedane kennis in te zetten voor organisaties die investeren in jong talent!” 

Waarom investeren in jong talent?

Overweeg je als bedrijf om een interim Marketing- en Communicatieadviseur in dienst te nemen? Denk dan ook eens aan junior professionals. “De jong professionals vergroten niet alleen de diversiteit van je afdeling, maar brengen actuele kennis, een frisse blik en heel veel enthousiasme mee. Een verrijking!” aldus Gonda Duivenvoorden. 

 

Deel dit artikel