Vind jouw droombaan

De nummer 1 Marketing & Communicatie partner

ILLU-_MARCOM

120 professionals in dienst

ILLU-_PEOPLE AT WORK - MARCOM

75 actieve opdrachtgevers

ILLU-_INNOVATION - MARCOM copie

30 jaar ervaring

Wij zijn er voor jou!

Maak kennis met USG MarCom. Al 30 jaar creëren en bieden wij betekenisvol werk aan marketing- en communicatie-professionals. Wat ons drijft is de grote wens om een waardevolle bijdrage te leveren aan de groei en ambities van mensen en organisaties.

We combineren ons talent voor het werven en selecteren van professionals met uitstekende kennis van het vak, de markt én een groot netwerk. Ons werk is mensenwerk en daar zijn we trots op!

Droombaan nog niet gevonden?
Bekijk direct onze vacatures of stuur ons een open sollicitatie. Op basis van jouw wensen en beschikbaarheid gaan wij voor je aan de slag!

Wat anderen over ons zeggen

“Soms ben je op zoek naar die ene topper die je via een normale procedure vaak mist.”

Marianne Simjouw - Senior adviseur

“Snel een professional nodig op het gebied van communicatie, denk dan aan USG”

Manuel Hezeman - Directeur

Omgevingscommunicatie & Participatie​
1 minuut leestijd

Stelling 1: Praten over hinder vermindert overlast

Bij USG Marketing & Communications bekijken we elk vraagstuk van meerdere kanten. Onze experts omgevingscommunicatie & participatie verzamelden 3 ongezouten stellingen en meningen hierover en geven advies over communicatie.

Eens of oneens?

Inderdaad ja!

Als de buurman gaat verbouwen, wil je toch ook graag weten wat hij gaat doen en hoelang het duurt? Met overlast valt prima te leven, als je maar weet wat je kunt verwachten. Met goede communicatie kun je draagvlak creëren. Natuurlijk hangt het wel af wíe het zegt. En of de ontvanger luistert. En dan bedoelen we niet alleen of hij het hoort, maar ook of hij het begrijpt. Praten dus. Met elkaar. De buurman kan best een uurtje eerder stoppen met klussen, als je de kans krijgt om het te vragen. Dus ja, praten over hinder vermindert overlast.

Nou nee hoor

Transparantie en dialoog zijn belangrijk bij omgevingscommunicatie. Aldus het ‘Handboek Omgevingscommunicatie’. Maar dat is de theorie. In de praktijk is er eigenlijk nooit echt sprake van een dialoog. Wanneer mag de ontvanger nou écht een kijkje in de keuken nemen? Laat staan daadwerkelijk iets bijdragen? Transparantie? De inhoud verstoppen in ingewikkelde termen en voorzien van mooie plaatjes zal je bedoelen. En het resultaat: de frustratie stijgt, het vertrouwen daalt. Dus nee, praten over hinder vermindert de overlast zeker niet.

Ons advies

Communiceer over de reële impact van je plannen, organisatie of verandering op de omgeving. Niet alleen op papier maar ook face to face. Praten over hinder verkleint het probleem. Houd het niet alleen bij een klein kijkje in de keuken, maar deel ook daadwerkelijk dilemma’s. Draag bij aan de dialoog en wees oprecht transparant.

Communicatie met perspectief

Bij USG MarCom bekijken we het communicatie vak vanuit meerdere kanten. We zijn ondernemend en op zoek naar dat wat werkt. Heb je zelf te maken met een project dat veel impact heeft op de leefomgeving? Wil je het eens van een andere kant bekijken? Neem dan contact op. Je kunt ons bereiken via: info@usgmarcom.nl.  

Deel dit artikel

;