Marketing- of communicatieadviseur worden?
• Toonaangevende opdrachtgevers met een maatschappelijk karakter • Afwisseling van opdrachten, zekerheid van een vast inkomen • Blijf jezelf ontwikkelen met o.a. een opleidingsbudget

Werken bij USG MarCom

  • Een gezellig team van gepassioneerde vakgenoten
  • Veel opdrachtgevers met een maatschappelijk karakter
  • Wij helpen jou verder te ontwikkelen met workshops, expertiseteams, een opleidingsbudget en toegang tot online leerplatformen Online Academy & GoodHabitz
  • Gezelligheid met een wekelijkse koffiepraat en kwartaalbijeenkomsten
  • Een geweldige VanMoof fiets en andere bonussen voor het aandragen van eigen opdrachten en nieuwe collega’s
Man met bril en paarse capuchon

Van binnenkomst tot opdracht

Vanaf je eerste werkdag als MarCom adviseur starten we met het onboardingstraject. Op de eerste werkdagen plannen we een welkomstmoment in, maak je kennis met je resourcemanager en nemen we je mee in de fijne kneepjes van een interim professional. 

Verder plannen wij wat kennismakingsgesprekken voor je in of geven we je tips om collega’s te ontmoeten. Ook ga  je je voorbereiden op gesprekken of je eerste dag bij de opdrachtgever.

Nog geen opdracht? Geen probleem. Wij kunnen altijd jouw expertise gebruiken voor interne projecten. Dit doe je samen met andere MarCom adviseurs in ons Projectteam. 

Veelgestelde vragen

Kan ik zelf mijn opdracht kiezen? Wat gebeurt er als ik geen opdracht heb? Wij krijgen vele vragen over werken als USG MarCom adviseur. Deze hebben wij met de antwoorden alvast voor je op een rij gezet.

Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze recruiter Yvonne.

Wij bieden je een mooi palet aan beschikbare opdrachten aan. We kijken altijd naar jouw ervaring en wat past bij de opdrachtgever.
Soms is er geen passende opdracht voorhanden. Er zijn voldoende mogelijkheden om je toch in te zetten. Je kunt bijvoorbeeld ingezet worden voor een interne klus. We proberen er altijd voor te zorgen dat je lekker met je vak bezig bent. Goed te weten dat we je ook altijd volledig doorbetalen, ook als er geen klus voorhanden is.
Zowel binnen de non-profit als binnen de profit sector hebben we verschillende klanten. Onze accountmanagers hebben o.a. een focus op: Bouw, Woningbouw, Energie, Zorg, Overheid (Ministeries, Waterschappen, Provincies en Gemeenten) en Onderwijs.
Een gemiddelde opdracht duurt een half jaar, eventueel met mogelijkheid tot verlenging.

Je werkt flexibel op locatie van je opdrachtgever of gezellig bij ons op kantoor in Utrecht, Amsterdam, Den Haag of Almere. Dat stemmen wij met jou en met de opdrachtgever af. Sommige opdrachtgevers vinden het prima als je vanuit huis werkt, anderen vinden het belangrijk dat je op kantoor aanwezig bent. Dit bespreken we altijd vooraf met de opdrachtgever.

Yvonne Matze
Senior corporate recruiter
Nicoline Cossee  
Senior corporate recruiter
Vrouw rood haar achter laptop

Blijf jezelf ontwikkelen

We willen je uitdagen om te groeien, dus je kunt bij ons verschillende opleidingen volgen en deelnemen aan expertiseteams.

Expertiseteams

  • Samen met andere MarCom adviseurs neem je deel aan het expertiseteam van jouw keuze. 
  • Thema's: Risico & Crisiscommunicatie, Omgevingscommunicatie, Interne Communicatie, Content & Storytelling en Digitale Media & Marketingcommunicatie
  • Samen met je expertiseteam lever je 1 keer per jaar een artikel op voor FrankWatching

Opleiding & Training

  • 4 workshops per jaar met thema's variërend van Storytelling tot Zakelijk tekenen
  • In het eerste jaar krijg je toegang tot de online trainingen van GoodHabitz en de Online Academy
  • Na je eerste jaar is er een opleidingsbudget beschikbaar voor jou bij onze vaste opleidingspartners Frankwatching, Logeion en Gonda Duivenvoorden.

Onze adviseurs aan het woord

Floor Harmsen Senior Marcom Adviseur

Floor Harmsen, Senior USG MarCom adviseur

"In mijn werk hou ik van variatie én van een fijne basis. Dat komt voor mij samen bij USG MarCom. Werken aan uitdagende vraagstukken voor diverse leuke opdrachtgevers geeft mij de afwisseling die goed bij mij past. Daarnaast is USG MarCom voor mij een vertrouwde plek met mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling. Een gezellige groep professionals die samenwerken uit liefde voor ons vak."


Zoe Cramer Medior Marcom Adviseur

Zoë Cramer, Medior USG MarCom adviseur

"Bij USG MarCom heb ik legio extra vakcollega’s om mee te sparren over zowel inhoudelijke communicatievraagstukken als mijn persoonlijke ontwikkeling en groei in mijn vakgebied. Ik voel me gewaardeerd om wie ik ben en krijg alle gelegenheid om de mooiste versie van mezelf te worden."



Vragen?

Neem gerust contact op met een van onze recruiters.

Yvonne Matze
Senior corporate recruiter
Nicoline Cossee  
Senior corporate recruiter