USG MarCom en NL Cares voor de zomer BBQ
Nieuws
1 minuut leestijd

BBQ-middag voor bewoners van Amsta 't Hoff in Amsterdam: een hartverwarmende ervaring

Op een mooie zomermiddag werd de binnentuin van Amsta 't Hoff gezellig aangekleed voor een bijzondere BBQ voor de bewoners. Dit evenement van NL Cares, gesteund door USG MarCom, bracht vrijwilligers en bewoners samen voor een onvergetelijke middag vol gezelligheid, lekker eten en waardevolle interactie. De planning van de middag was zorgvuldig samengesteld om de bewoners een ontspannen en plezierige tijd te bieden.

Bij Amsta 't Hoff in Amsterdam verblijven bewoners met en zonder beperking of met dementieklachten in kleinschalige woongroepen van zes personen. Bewoners hebben soms een kleine sociale bubbel en zijn afhankelijk van zorgpersoneel en mantelzorgers. In de zomer gaan mantelzorgers met vakantie en kan het stil zijn in de verzorgingshuizen. De werkdruk in de zorg is erg hoog, waardoor het personeel niet altijd de persoonlijke aandacht kan bieden die de bewoners juist zo waarderen. Daarom organiseerde NL Cares deze BBQ-middag voor de bewoners. En onze professionals leveren maar wat graag een bijdrage aan dit mooie, maatschappelijke initiatief.

"Het is ontzettend fijn om een steentje bij te dragen aan het leven van deze kwetsbare mensen. De bewoners van zorginstellingen zijn vaak ontzettend lieve mensen die weleens vergeten worden in onze maatschappij. Het inspireert dan ook enorm om te zien hoe blij de bewoners worden van een activiteit die wij vaak voor lief nemen. Ik raad iedereen dan ook aan om een keer een kleine bijdrage in de vorm van tijd te leveren." 

- Anthony van der Kroft, USG MarCom professional

Een middag van betekenisvolle aandacht 

Bij aankomst werden onze vrijwilligers hartelijk ontvangen en kregen zij een korte briefing over hun taken. 

"Mijn taak was meedraaien aan tafel en achter de bbq. Van chef-de-table oftewel opschepper van lekkers als sla, tomaat en mozzarella spiesjes, vlees en vega met saus tot BBQ-kok tot praatjesmaker met de bewoners en medewerkers." 

- Maaike Goinga, USG MarCom Professional

De BBQ-middag was niet alleen een lekkere traktatie, maar ook een gelegenheid voor de bewoners om hun verhalen te delen en nieuwe herinneringen te creëren. De bewoners genoten zichtbaar van de aandacht en het gezelschap. 

De impact van USG MarCom 

Als USG MarCom vinden wij het niet alleen belangrijk om zakelijke doelen na te streven, maar ook maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen. Onze samenwerking met NL Cares stelt ons in staat om echt iets terug te doen voor de samenleving en bij te dragen aan een betere wereld.   

"De samenwerkingen die we hebben met verschillende partijen zijn ontzettend fijn. Het leveren van een maatschappelijke bijdrage als onderdeel van mijn werk vind ik fantastisch en is één van de belangrijkste redenen dat ik bij USG MarCom ben begonnen.” 

- Lex Marsman, resourcemanager USG Marcom

Onze vrijwilligers hebben met hun inzet een groot verschil gemaakt voor de bewoners en doen daarmee een onvergetelijke ervaring op. 

"De inzet van ons als vrijwilliger op zo’n dag geeft zo ontzettend veel voldoening! Alleen al door het plezier wat deze zonnige middag van de gezichten van de bewoners afspatte. Mooi om te zien dat onze club vrijwilligers nieuwe energie en een positieve vibe brengt bij deze prachtige bewoners van de zorginstelling.” 

- Kitty Lemckert, resourcemanager USG MarCom

Geschreven door Donya van Heezik

Deel dit artikel