USG MarCom Digital Lab
Heb jij je studie net afgerond, wil je een bold move maken of ben je op zoek naar een flinke stap vooruit in je carrière? Met het USG MarCom Digital Lab stomen wij je in 6 maanden klaar tot online marketing expert. Zo ontwikkel je binnen ons E-commerce team veel skills die je als young professional in het vak nodig hebt.

Word in 6 maanden online marketing expert

Het USG MarCom Digital Lab bestaat uit drie maanden paid media- en drie maanden seo expertise. Per specialisme leer je van onze eigen specialisten, heb je een mentor én krijg je aanvullende training & bootcampsessies via een extern bureau. Je werkt in het E-commerce team dat bestaat uit een paid media specialist, een SEO-specialist, een CRO-specialist en UX/UI. Prettig, want zo kom je in korte tijd veel over verschillende disciplines te weten en heb je altijd iemand om mee te sparren! 

Na een half jaar rond jij je het Digital Lab af en ben je klaargestoomd voor het echte werk: je gaat als interimmer aan de slag bij een van onze mooie (inter)nationale klanten. Tijdelijke opdrachten als online marketeer, maar met het relaxte en zekerheid van een vaste baan. Heb je meer affiniteit gekregen met paid channels, of heb je juist een passie ontwikkeld voor organic growth marketing? Aan jou de keuze! Beide specialismes bieden namelijk tal van toffe opdrachten.

Boost yourself @ USGMarCom Digital Lab! 

 

Word marketing expert

“Je draait mee in de dagelijkse praktijk bij de ecommerce specialisten. Na het afronden en behalen van de leerdoelen ben je klaar om bij een externe klant aan de slag te gaan.”

Marjol Buijs - Manager E-Commerce

Solliciteren

Met de online marketing sessies ontwikkel jij je binnen no-time als online marketeer en ben jij verzekerd van een futureproof expertise. Interesse? Solliciteer en wij nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

In ons privacy statement kun je nalezen hoe wij jouw gegevens verwerken

Liever bellen of mailen?

Yvonne Matze
Senior corporate recruiter

Deel deze vacature

Bekijk onze artikelen

Marketing & Online
2 minuten leestijd

Het recept voor een hartverwarmende kerstboodschap

De kerstdagen komen steeds dichterbij, dus de kerstcommercials vliegen je om de oren. Veel reclamemakers en organisaties spelen graag in op je emoties. Het expertiseteam Storytelling & Content analyseerde welke ingrediënten een goede kerstboodschap bevat. Wij selecteerden drie heerlijke kerstcommercials die bij ons goed in de smaak vielen. Wat is het perfecte recept voor een hartverwarmende kerstboodschap? Je leest het in dit artikel!

Zalando brengt vreugde de huiskamers in

De kerstreclame van Zalando uit 2021 laat mooie intieme momenten zien tussen mensen die samen lachen, knuffelen en zoenen. Zalando draagt een positieve boodschap uit met de hashtag #JoyIsOurs. Zalando nodigt je uit om elk moment van vreugde te grijpen en te koesteren nu de feestdagen steeds dichterbij komen: "Dit moment is van ons. Vreugde is van ons."

Het recept:

Zalando draagt uit dat geluk voor ons allemaal is, ongeacht je afkomst, geaardheid of gender. Dit komt ook in de kerstreclame naar voren: als je jezelf kan zijn in je eigen stijl, voel je je goed. Op de corporate website lees je dat Zalando zich inzet voor diversiteit en inclusie. Deze boodschap nemen ze mee in alle communicatie. Hun motto: "Het omarmen van diversiteit is van cruciaal belang om ons bedrijf te laten groeien en teams van wereldklasse op te bouwen" (bron). Verder wil Zalando je empoweren met de woorden die in de songtekst worden gezongen: "geluk is van ons en geniet samen van de mooie momenten."


Wensen komen uit bij Disney

Duik in het hartverwarmende kerstverhaal van Disney dat gaat over de magie van samen zijn. In deze 3 minuten durende animatiefilm wordt het verhaal gedeeld van een familie bestaande uit moeder, dochter en zoon die een nieuwe bonusvader krijgt. Het nummer "Love runs deeper" van Gregory Porter, dat speciaal is gemaakt voor deze kerstreclame, vertelt hoe de bonusvader zijn nieuwe rol ervaart. De opbrengst van elke download van het nummer gaat tot en met oud en nieuw naar stichting Make A Wish.

Het recept:

In de commercial komen allerlei filmfiguren van Disney naar voren, waardoor het merk heel herkenbaar is. Verder speelt diversiteit ook een rol in het verhaal. De karakters hebben verschillende achtergronden, maar vormen uiteindelijk toch een familie. Bovendien zie je verschillende krachtige elementen uit storytelling terug: de hoofdpersoon worstelt om een plekje in het gezin te krijgen, maar na een magisch moment komt alles goed.

Disney heeft een groter doel dan alleen het merk te verkondigen omdat ze stichting Make A Wish steunen. Onderzoek laat zien dat het verbinden van je merk aan een goed doel kan leiden tot een positievere houding ten opzichte van je merk én consumenten het gevoel geeft dat je sociale verantwoordelijkheid neemt (bron). Als dat geen mooie kerstgedachte is...


Vier de magie van kerst met Coca-Cola

Traditiegetrouw pakt Coca-Cola weer uit met een sterke kerstreclame waarin het merk mooi wordt gepresenteerd en de (kerst)thema's verbondenheid en saamhorigheid goed naar voren komen. Dit jaar gaat de kerstcommercial van Coca-Cola over de magie van kerst die te vinden is in de momenten die we met anderen delen. In de commercial speelt een jongen de hoofdrol. Hij is met zijn moeder verhuisd naar een nieuw appartement. Op tv ziet hij dat iemand cadeautjes krijgt via een open haard; iets wat zij niet hebben. Hij bedenkt een plan en samen met zijn buren maken ze een 'nieuwe' schoorsteen. Maar naar welk appartement gaat de schoorsteen en wat gaat diegene krijgen?

Het recept:

Het Coca-Cola logo wordt tijdens de commercial een paar keer gepresenteerd, maar het is niet heel prominent aanwezig. Coca-Cola geeft de betekenis van het verhaal meer ruimte. De goedhartige reclame benadrukt dat geld niet van belang is om een fijne kerst te hebben. Ook wordt het belang van diversiteit benadrukt doordat families met verschillende culturele achtergronden worden gerepresenteerd. Coca-Cola laat hiermee zien dat het niet uitmaakt hoe je leeft of wie je bent. Als je samen bent, wordt het een magische kerst.

Bekijk hier de commercial:  Coca Cola – Vier de magie van kerst

Het perfecte recept

Wat een goed recept is voor een hartverwarmende kerstcommercial is natuurlijk een subjectieve vraag. Onze conclusie op basis van deze drie voorbeelden? Inspelen op de actualiteit, oog voor diversiteit en het overbrengen van geluk, warmte en saamhorigheid zonder het merk uit het oog te verliezen. Dat zijn de elementen die samen hét perfecte recept vormen om bij weg te zwijmelen.

Wil je zelf een sterke kerstboodschap schrijven voor je organisatie? Onze communicatieprofessionals helpen je er graag bij! Neem gerust vrijblijvend contact op via info@usgmarcom.nl.

Deel dit artikel

;