USG Marketing & Communications
HBO+ | 8-40 uur | Heel Nederland

Schrijf je nu in voor interessante opdrachten bij de (Rijks)overheid

Heb jij interesse voor een opdracht bij de (rijks)overheid en werk je als freelancer of op basis van detachering? Vul dan het formulier in en we nemen contact met je op.
Solliciteer direct

    Mantelpartner van de Rijksoverheid

    Per 1 november 2021 is USG Marketing & Communications wederom geselecteerd als mantelpartner voor het Rijk. Wat zijn wij trots op ons hardwerkende en leuke team!

     

    De aanbesteding geeft ons en communicatieprofessionals van Nederland de kans om interim communicatiecapaciteit te bieden op zowel junior, medior, senior en strategisch niveau voor uiteenlopende organisaties van de Rijksoverheid, zoals ministeries en uitvoeringsorganisaties.

    Marieke van Os, Algemeen Directeur is euforisch "Al meer dan 30 jaar biedt USG Marketing & Communications Professionals betekenisvol werk aan marketing- en communicatie- professionals. Voor het Rijk doen we dat al vanaf 1 december 2014. Ik ben enorm trots en dankbaar dat we deze samenwerking de komende jaren weer mogen voortzetten. Het resultaat van een geweldig en gedreven team met liefde voor het vak! De komende jaren staat USG MarCom garant voor een groot palet aan interessante en uitdagende opdrachten. Hiervoor komen we graag in contact met communicatietalent met passie voor werken bij de Rijksoverheid. Mijn collega’s van het Rijksoverheid team staan graag klaar voor een kennismakingsgesprek".

    Naast de Rijksoverheid, zijn wij ook preferred supplier bij andere mooie organisaties zoals verschillende provincies, middelgrote gemeenten en waterschappen en het COA.

    Interesse? Neem contact op met Nicoline Cossee via 06 23 01 04 39 of per e-mail: nicoline.cossee@usgmarcom.nl

     

      Wat we vragen

      • Passie en liefde voor het communicatievak

      Wat we bieden

      • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden

        Werken voor de Rijksoverheid

        Het Rijk maakt serieus werk van Nederland. Wij maken serieus werk van jouw werk bij het Rijk. In onze aanpak sta jij centraal, met al jouw ervaring, wensen en ambities. We zoeken hierin de juiste match tussen opdracht en persoon. Wij weten dat als jij op de juiste plek zit, je in je element bent en je het beste werk levert. Of je nu bij ons in vaste dienst komt, op detacheringsbasis werkt of aan de slag gaat als freelancer of voorkeurskandidaat. Wij zorgen ervoor dat jij het beste van jezelf kunt laten zien.

        • Je kunt bij ons in vaste dienst komen of aan de slag op detacheringsbasis, als freelancer of voorkeurskandidaat;
        • Door onze jarenlange ervaring kennen we de (Rijks)overheid als geen ander;
        • Je wordt onderdeel van ons netwerk boordevol interessante opdrachtgevers, opdrachten en like-minded vakidioten;
        • Er is altijd een USG collega in de buurt met wie je kunt sparren of gewoon even lekker een kop koffie kunt drinken.

        Wat wij bieden

        In dienst als professional
        Wil jij job-hoppen met de zekerheid van een vast contract? En wil jij continu worden uitgedaagd om nieuwe (maatschappelijke)vraagstukken op te lossen met creatieve en innovatieve oplossingen? Dan ben je bij ons op je plek. Het is wat ons typeert als organisatie en partner bij de Rijksoverheid.

        Voordelen:

        • Vast contract, met uitstekende bonusregeling
        • Ontwikkeling door coaching, begeleiding, intervisie, training & opleidingen
        • Je bent van harte welkom bij onze borrels, kwartaalbijeenkomsten en jaarlijkse uitjes

        Altijd de laatste vacatures in je mail

        Nicoline Cossee  
        Recruiter Rijksoverheid

        Werken als freelancer via USG Marketing & Communications

        USG Marketing & Communications heeft interessante interim communicatie en marketingopdrachten voor freelancers bij de Rijksoverheid. Wil je meer weten over onze opdrachten? Neem contact met ons op of schrijf je in als freelancer.

        Voordelen:

        • Contractadministratie uit handen
        • Jouw factuur wordt altijd binnen 30 dagen betaald
        • We zijn altijd op zoek naar lange termijn partnerschappen

        USG Marketing & Communications

        P.J. Oudweg 61
        1314 CK Almere
        +31 (0)30 750 18 10
        info@usgmarcom.nl

        Over USG Marketing & Communications

        Wij werken samen. Samen met bedrijven die ook vooruit willen. We versterken elkaar. Met één gezamenlijk doel: mensen en bedrijven succesvol maken. Nóg succesvoller. Dat doen we met onze unieke, op maat gemaakte marketing en communicatie oplossingen.

        We zijn een organisatie die zich kenmerkt door kwaliteit, specialisme en duurzame relaties. Voor opdrachtgevers een innovatieve en oplossingsgerichte

        samenwerkingspartner met een breed palet aan dienstverlening. Voor professionals een plek waar ze zich continu kunnen ontwikkelen. Een plek zonder strak keurslijf en waar veelzijdigheid en diversiteit de toon zetten.

        Recente artikelen

        Nieuws

        ‘Verbindingen blijven maken, uit liefde voor het vak’

        ‘Waardevolle verbindingen met elkaar blijven maken. Uit liefde voor het vak, het liefst zo creatief mogelijk en met oplossingen die passen bij deze tijd. Dat is mijn belangrijkste professionele wens voor 2022’, vertelt Marieke van Os, directeur van USG Marketing & Communications. Ze kijkt voor komend jaar ook uit naar weer een normaler leven, zonder maatregelen, met gezondheid voor iedereen, maar zeker ook naar een tijd waarin we de goede dingen, die de huidige coronacrisis ons heeft geleerd, met ons meenemen.
        leestijd: 4 minuten
        Geschreven door: USG Marketing & Communications
        ‘De ellenlange files hoeven van mij zeker niet terug te keren, maar de ‘walk en talks’ met collega’s zijn voor mij wel een blijvertje. Het is een mooie manier om echt persoonlijk contact met elkaar te hebben en dat is belangrijk. Zeker in een tijd en wereld waarin de digitalisering nu volledig is geïntegreerd in ons dagelijks leven.’

        Digitalisering

        Een ontwikkeling die volgens haar zeker ook kansen biedt. ‘Ik wil de voordelen van de digitalisering in ons werk, samen met collega’s en relaties, ook in de toekomst goed blijven benutten. Digitaal verbinding met elkaar maken heeft namelijk absoluut zijn meerwaarde bewezen, maar het is fijn als het straks niet meer moet, maar juist kan worden ingezet wanneer het kan en ook handig is. Dat maakt echt een verschil. Zo hebben we dit jaar één keer live een kwartaalbijeenkomst mogen houden. Dat was echt een feestje! Het zou fijn zijn om daar weer meer de ruimte voor te krijgen in het nieuwe jaar.’

        Bewogen jaar

        Marieke kijkt daarbij terug op opnieuw een enorm bewogen jaar. ‘Het is een jaar geweest waarin de coronacrisis nog altijd overal in ons dagelijks leven aanwezig was. Een jaar waarin het vakgebied van marketing en communicatie een centrale rol in deze crisis is blijven spelen. En een jaar met een steeds uitdagendere puzzel op de arbeidsmarkt. De professionals in dit vakgebied worden daardoor wel meer en meer gewaardeerd. En terecht. Ik ben daarbij erg trots op de ontwikkeling die veel van mijn collega’s het afgelopen jaar hebben doorgemaakt.’

        Hectische arbeidsmarkt

        Professionals die ook in een huidige arbeidsmarkt graag willen blijven door ontwikkelen. ‘We willen onze relaties graag goed bedienen, ook in de hectische arbeidsmarkt van deze tijd. De vraagkant staat enorm onder druk en het wordt steeds lastiger om de juiste mensen te vinden. Daarbij is het extra lastig dat veel organisaties nu nog op zoek gaan naar het schaap met 5 poten. Ik zeg dan altijd, maar een schaap met 5 poten loopt helemaal niet lekker. Wij willen daarin dan ook graag vernieuwend denken en onze opdrachtgevers daarin meenemen. Meenemen in een nieuwe tijd waarin jonge professionals de ervaring krijgen die ze nodig hebben om door te groeien, zeker voor de toekomst van het vak. En een tijd om juist meer met mensen te gaan samenwerken van buiten de eigen sector om weer nieuwe creativiteit, inzichten en elan de eigen organisatie binnen te halen.’

        Nieuwe oplossingen toepassen hoort daar ook bij. ‘Opdrachtgevers vinden het nu nog vaak spannend om bijvoorbeeld voor een junior collega te kiezen bij het invullen van een opdracht. Maar dit kan juist heel goed, bijvoorbeeld door te kiezen voor een combinatie van een junior talent en een senior adviseur op één opdracht. Twee professionals die elkaar versterken en samen ook complexe dossiers kunnen oppakken en behoorlijk inhoudelijke opdrachten kunnen realiseren. Op deze manier krijgen nieuw(e) ideeën, creativiteit en talent de ruimte om te ontwikkelen en kunnen professionals de waardevolle ervaring opdoen die nodig is. Toekomstgericht worden daar zowel de opdrachtgevers als betrokken professionals uiteindelijk beter van.’

        Duurzaam investeren

        Op een dergelijke duurzame manier investeren in mensen is een filosofie die USG Marketing & Communications ook binnenshuis met liefde voor het vak toepast. ‘We durven ook in deze rare tijd stappen vooruit te blijven maken. Dit doen we onder meer door te blijven investeren in onze organisatie (bijv. in nieuwe systemen, red.) en vooral ook in onze mensen. Deze collega’s zijn immers ons ‘belangrijkste kapitaal’. Zo hebben onze professionals sinds dit jaar de mogelijkheid om zich door te ontwikkelen via de opleidingsprogramma’s van onder meer FrankWatching en Logeion. Dit is echt een dagelijkse verrijking voor onze talentvolle mensen die zich de komende jaren zal blijven uitbetalen.’

        Contract bij het Rijk

        Talent dat ook de komende jaren weer volop aan de slag mag binnen de rijksoverheid. ‘Het binnenhalen van het contract van de rijksoverheid is de prestatie van 2021 waar ik wel met de meeste trots op terugkijk. Veel werk, maar met een heel mooi eindresultaat. Ik ben daarin heel trots op het geweldige team dat dit succes heeft behaald. Onze eigen professionals op de inhoud, andere collega’s op het proces eromheen, enzovoort. Het is een resultaat van onze gehele organisatie. We hebben het echt zo met z’n allen gedaan.’

        Een contract vol mooi communicatiewerk van groot tot klein. ‘Het contract omvat het neusje van de zalm qua opdrachten die voor onze mensen beschikbaar komen. Van een woordvoerder zijn van een minister tot het vakwerk voor kennisorganisaties als het KNMI en het RIVM. Dat missen, zou een echte aderlating voor de totale organisatie hebben betekend. Daarnaast is het ook bevestiging dat wij goed bezig zijn. Onze talentvolle professionals en op ontwikkeling gerichte werkwijze worden duidelijk gewaardeerd binnen het Rijk. Dat maakt het extra mooi.’

        Verbinding en ontwikkeling

        Woorden die aansluiten bij een andere wens voor volgend jaar. ‘Ik wil in december 2022 graag bekend staan als de plek om je als professional in het vakgebied van marketing en communicatie verder te ontwikkelen. Daar willen we ook volgend jaar het verschil mee blijven maken. Bij de invulling van een project voor een relatie, bij het vinden van nieuw talent of juist het verrijken van het kennisniveau van onze bestaande professionals. En dan graag zo creatief en duurzaam mogelijk, maar bovenal weer helemaal met elkaar verbonden. Opdrachtgevers, professionals en zeker ook als collega’s onderling. Uit liefde voor het vak, zonder beperkingen en in goede gezondheid.’

        Deel artikel