USG Marketing & Communications
HBO+ | 8-40 uur | Heel Nederland

Schrijf je nu in voor interessante opdrachten bij de (Rijks)overheid

Heb jij interesse voor een opdracht bij de (rijks)overheid en werk je als freelancer of op basis van detachering? Vul dan het formulier in en we nemen contact met je op.
Solliciteer direct

    Mantelpartner van de Rijksoverheid

    Per 1 november 2021 is USG Marketing & Communications wederom geselecteerd als mantelpartner voor het Rijk. Wat zijn wij trots op ons hardwerkende en leuke team!

     

    De aanbesteding geeft ons en communicatieprofessionals van Nederland de kans om interim communicatiecapaciteit te bieden op zowel junior, medior, senior en strategisch niveau voor uiteenlopende organisaties van de Rijksoverheid, zoals ministeries en uitvoeringsorganisaties.

    Marieke van Os, Algemeen Directeur is euforisch "Al meer dan 30 jaar biedt USG Marketing & Communications Professionals betekenisvol werk aan marketing- en communicatie- professionals. Voor het Rijk doen we dat al vanaf 1 december 2014. Ik ben enorm trots en dankbaar dat we deze samenwerking de komende jaren weer mogen voortzetten. Het resultaat van een geweldig en gedreven team met liefde voor het vak! De komende jaren staat USG MarCom garant voor een groot palet aan interessante en uitdagende opdrachten. Hiervoor komen we graag in contact met communicatietalent met passie voor werken bij de Rijksoverheid. Mijn collega’s van het Rijksoverheid team staan graag klaar voor een kennismakingsgesprek".

    Naast de Rijksoverheid, zijn wij ook preferred supplier bij andere mooie organisaties zoals verschillende provincies, middelgrote gemeenten en waterschappen en het COA.

    Interesse? Neem contact op met Nicoline Cossee via 06 23 01 04 39 of per e-mail: nicoline.cossee@usgmarcom.nl

     

      Wat we vragen

      • Passie en liefde voor het communicatievak

      Wat we bieden

      • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden

        Werken voor de Rijksoverheid

        Het Rijk maakt serieus werk van Nederland. Wij maken serieus werk van jouw werk bij het Rijk. In onze aanpak sta jij centraal, met al jouw ervaring, wensen en ambities. We zoeken hierin de juiste match tussen opdracht en persoon. Wij weten dat als jij op de juiste plek zit, je in je element bent en je het beste werk levert. Of je nu bij ons in vaste dienst komt, op detacheringsbasis werkt of aan de slag gaat als freelancer of voorkeurskandidaat. Wij zorgen ervoor dat jij het beste van jezelf kunt laten zien.

        • Je kunt bij ons in vaste dienst komen of aan de slag op detacheringsbasis, als freelancer of voorkeurskandidaat;
        • Door onze jarenlange ervaring kennen we de (Rijks)overheid als geen ander;
        • Je wordt onderdeel van ons netwerk boordevol interessante opdrachtgevers, opdrachten en like-minded vakidioten;
        • Er is altijd een USG collega in de buurt met wie je kunt sparren of gewoon even lekker een kop koffie kunt drinken.

        Wat wij bieden

        In dienst als professional
        Wil jij job-hoppen met de zekerheid van een vast contract? En wil jij continu worden uitgedaagd om nieuwe (maatschappelijke)vraagstukken op te lossen met creatieve en innovatieve oplossingen? Dan ben je bij ons op je plek. Het is wat ons typeert als organisatie en partner bij de Rijksoverheid.

        Voordelen:

        • Vast contract, met uitstekende bonusregeling
        • Ontwikkeling door coaching, begeleiding, intervisie, training & opleidingen
        • Je bent van harte welkom bij onze borrels, kwartaalbijeenkomsten en jaarlijkse uitjes

        Altijd de laatste vacatures in je mail

        Nicoline Cossee  
        Recruiter Rijksoverheid

        Werken als freelancer via USG Marketing & Communications

        USG Marketing & Communications heeft interessante interim communicatie en marketingopdrachten voor freelancers bij de Rijksoverheid. Wil je meer weten over onze opdrachten? Neem contact met ons op of schrijf je in als freelancer.

        Voordelen:

        • Contractadministratie uit handen
        • Jouw factuur wordt altijd binnen 30 dagen betaald
        • We zijn altijd op zoek naar lange termijn partnerschappen

        USG Marketing & Communications

        P.J. Oudweg 61
        1314 CK Almere
        +31 (0)30 750 18 10
        info@usgmarcom.nl

        Over USG Marketing & Communications

        Wij werken samen. Samen met bedrijven die ook vooruit willen. We versterken elkaar. Met één gezamenlijk doel: mensen en bedrijven succesvol maken. Nóg succesvoller. Dat doen we met onze unieke, op maat gemaakte marketing en communicatie oplossingen.

        We zijn een organisatie die zich kenmerkt door kwaliteit, specialisme en duurzame relaties. Voor opdrachtgevers een innovatieve en oplossingsgerichte

        samenwerkingspartner met een breed palet aan dienstverlening. Voor professionals een plek waar ze zich continu kunnen ontwikkelen. Een plek zonder strak keurslijf en waar veelzijdigheid en diversiteit de toon zetten.

        Recente artikelen

        Marketing & Online

        Interim professional bij de gemeente Doetinchem: mooi begin van een loopbaan

        Veel professionals van USG Marketing & Communications werken bij overheden. Zo ook bij de gemeente Doetinchem, één van de acht centrumgemeenten in de regio Achterhoek. Collega professional Eki Driessen is gedetacheerd bij deze gemeente en vertelt over haar werkzaamheden en professionele ontwikkeling binnen deze organisatie.
        leestijd: 2 minuten
        Geschreven door: USG Marketing & Communications

        “Ik had eigenlijk geen idee wat ik wilde doen. Ik wilde graag verschillende dingen proberen en uitgedaagd worden,” begint Eki. “Eerst dacht ik niet dat een rol als interim professional iets voor mij was. Maar na een enthousiast gesprek met USG Marketing & Communications was ik ook enthousiast.” Ze heeft de stap gezet en dat bevalt haar goed.

        Eki werkt nu als interim communicatiemedewerker bij de gemeente Doetinchem. Dit is haar eerste opdracht via USG en de weg ernaartoe verliep snel en voorspoedig. “Na een leuk gesprek met de opdrachtgever kreeg ik het goede nieuws dat ik mocht beginnen.”

        Een kijkje in de keuken
        Eki houdt zich als communicatiemedewerker bezig met de interne en externe communicatie van de organisatie. Ze ondersteunt haar team bij de actuele projecten binnen de gemeente zoals persvragen, kleine adviestrajecten, de social media en een campagne over ondermijning. Daarnaast hield zij zich vorige maand ook bezig met de gemeenteraadsverkiezingen. “Ik had geen beeld van hoe dat eraan toeging. Ik heb zelf nog maar één keer gestemd voor de gemeenteraad. Het is heel leuk om dat van dichtbij te zien.

        “De voorbereidingen begonnen vorig jaar al. Het was even zoeken waaraan we aandacht gingen besteden. Je wilt er natuurlijk voor zorgen dat zoveel mogelijk mensen gaan stemmen, maar dat is voornamelijk aan de partijen zelf.” Toch wilde ze vanuit de communicatie een bijdrage aan de verkiezingen leveren. “We hebben onze communicatie gericht op jongeren die voor het eerst mochten stemmen, omdat zij zelf niet zo snel een politieke partij volgen of het moeilijk vinden zich daarin te verdiepen. We keken daarbij ook naar wijken waar de opkomst laag is.”

        Op de avond van de verkiezingen is Eki met een collega naar het stadhuis gegaan om de uitslag te volgen. “Toen we daar zaten hebben we op de valreep besloten een live blog bij te houden. Ik heb snel een pagina op onze website aangemaakt om de uitslag live te kunnen delen.”

        Vertrouwen in jezelf én in je netwerk
        Eki wil ervaring opdoen als adviseur en ook graag creatief bezig zijn. Dat komt voor haar nu samen in het opstarten van een nieuw huisstijltraject. “Het is natuurlijk mijn eerste opdracht en ik ben pas net afgestudeerd. Meewerken aan zo’n hele strategie is daardoor best spannend! Maar het is vooral heel erg leuk dat je de tijd en ruimte voor zo’n mooi project krijgt. En ook het vertrouwen.” Eki kan altijd terugvallen op haar netwerk bij USG MarCom. “Ik heb al collega’s gesproken die er ervaring mee hebben; wat je zeker wel of niet moet doen. Dat leverde fijne reacties op en heel veel denkvoer.”

        Aan Eki de taak om al die input te vertalen naar een krachtig voorstel wat langs alle lagen van de gemeente gaat; het MT, de Raad en het College. “Het is een kunst om het belang van de communicatie goed over te brengen aan mensen die zich daar niet dagelijks mee bezig houden. Je moet goed onderbouwen waarom je iets doet en mensen overtuigen van het belang ervan.”

        Eki gaat deze uitdaging vol enthousiasme aan en waardeert de kans om een mooie bijdrage aan de organisatie te leveren waar de gemeente ook in de toekomst iets aan heeft. Inmiddels weet Eki dat haar opdracht wordt verlengd. “Iedereen is blij dat ik nog even blijf!” Een prachtig compliment natuurlijk. Eki kijkt ernaar uit om via deze en toekomstige opdrachten verder op ontdekkingstocht binnen het vakgebied te gaan en haar kennis en ervaring mee te nemen naar volgende uitdagingen. “Ik ben heel benieuwd hoe het mij als interim professional vergaat, maar ik heb er steeds meer vertrouwen in.” 

        Deel artikel