USG Marketing & Communications
HBO+ | 8-40 uur | Heel Nederland

Schrijf je nu in voor interessante opdrachten bij de (Rijks)overheid

Heb jij interesse voor een opdracht bij de (rijks)overheid en werk je als freelancer of op basis van detachering? Vul dan het formulier in en we nemen contact met je op.
Solliciteer direct

    Mantelpartner van de Rijksoverheid

    Per 1 november 2021 is USG Marketing & Communications wederom geselecteerd als mantelpartner voor het Rijk. Wat zijn wij trots op ons hardwerkende en leuke team!

     

    De aanbesteding geeft ons en communicatieprofessionals van Nederland de kans om interim communicatiecapaciteit te bieden op zowel junior, medior, senior en strategisch niveau voor uiteenlopende organisaties van de Rijksoverheid, zoals ministeries en uitvoeringsorganisaties.

    Marieke van Os, Algemeen Directeur is euforisch "Al meer dan 30 jaar biedt USG Marketing & Communications Professionals betekenisvol werk aan marketing- en communicatie- professionals. Voor het Rijk doen we dat al vanaf 1 december 2014. Ik ben enorm trots en dankbaar dat we deze samenwerking de komende jaren weer mogen voortzetten. Het resultaat van een geweldig en gedreven team met liefde voor het vak! De komende jaren staat USG MarCom garant voor een groot palet aan interessante en uitdagende opdrachten. Hiervoor komen we graag in contact met communicatietalent met passie voor werken bij de Rijksoverheid. Mijn collega’s van het Rijksoverheid team staan graag klaar voor een kennismakingsgesprek".

    Naast de Rijksoverheid, zijn wij ook preferred supplier bij andere mooie organisaties zoals verschillende provincies, middelgrote gemeenten en waterschappen en het COA.

    Interesse? Neem contact op met Nicoline Cossee via 06 23 01 04 39 of per e-mail: nicoline.cossee@usgmarcom.nl

     

      Wat we vragen

      • Passie en liefde voor het communicatievak

      Wat we bieden

      • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden

        Werken voor de Rijksoverheid

        Het Rijk maakt serieus werk van Nederland. Wij maken serieus werk van jouw werk bij het Rijk. In onze aanpak sta jij centraal, met al jouw ervaring, wensen en ambities. We zoeken hierin de juiste match tussen opdracht en persoon. Wij weten dat als jij op de juiste plek zit, je in je element bent en je het beste werk levert. Of je nu bij ons in vaste dienst komt, op detacheringsbasis werkt of aan de slag gaat als freelancer of voorkeurskandidaat. Wij zorgen ervoor dat jij het beste van jezelf kunt laten zien.

        • Je kunt bij ons in vaste dienst komen of aan de slag op detacheringsbasis, als freelancer of voorkeurskandidaat;
        • Door onze jarenlange ervaring kennen we de (Rijks)overheid als geen ander;
        • Je wordt onderdeel van ons netwerk boordevol interessante opdrachtgevers, opdrachten en like-minded vakidioten;
        • Er is altijd een USG collega in de buurt met wie je kunt sparren of gewoon even lekker een kop koffie kunt drinken.

        Wat wij bieden

        In dienst als professional
        Wil jij job-hoppen met de zekerheid van een vast contract? En wil jij continu worden uitgedaagd om nieuwe (maatschappelijke)vraagstukken op te lossen met creatieve en innovatieve oplossingen? Dan ben je bij ons op je plek. Het is wat ons typeert als organisatie en partner bij de Rijksoverheid.

        Voordelen:

        • Vast contract, met uitstekende bonusregeling
        • Ontwikkeling door coaching, begeleiding, intervisie, training & opleidingen
        • Je bent van harte welkom bij onze borrels, kwartaalbijeenkomsten en jaarlijkse uitjes

        Altijd de laatste vacatures in je mail

        Nicoline Cossee  
        Recruiter Rijksoverheid

        Werken als freelancer via USG Marketing & Communications

        USG Marketing & Communications heeft interessante interim communicatie en marketingopdrachten voor freelancers bij de Rijksoverheid. Wil je meer weten over onze opdrachten? Neem contact met ons op of schrijf je in als freelancer.

        Voordelen:

        • Contractadministratie uit handen
        • Jouw factuur wordt altijd binnen 30 dagen betaald
        • We zijn altijd op zoek naar lange termijn partnerschappen

        USG Marketing & Communications

        P.J. Oudweg 61
        1314 CK Almere
        +31 (0)30 750 18 10
        info@usgmarcom.nl

        Over USG Marketing & Communications

        Wij werken samen. Samen met bedrijven die ook vooruit willen. We versterken elkaar. Met één gezamenlijk doel: mensen en bedrijven succesvol maken. Nóg succesvoller. Dat doen we met onze unieke, op maat gemaakte marketing en communicatie oplossingen.

        We zijn een organisatie die zich kenmerkt door kwaliteit, specialisme en duurzame relaties. Voor opdrachtgevers een innovatieve en oplossingsgerichte

        samenwerkingspartner met een breed palet aan dienstverlening. Voor professionals een plek waar ze zich continu kunnen ontwikkelen. Een plek zonder strak keurslijf en waar veelzijdigheid en diversiteit de toon zetten.

        Recente artikelen

        Marketing & Online

        Het recept voor een hartverwarmende kerstboodschap

        De kerstdagen komen steeds dichterbij, dus de kerstcommercials vliegen je om de oren. Veel reclamemakers en organisaties spelen graag in op je emoties. Het expertiseteam Storytelling & Content analyseerde welke ingrediënten een goede kerstboodschap bevat. Wij selecteerden drie heerlijke kerstcommercials die bij ons goed in de smaak vielen. Wat is het perfecte recept voor een hartverwarmende kerstboodschap? Je leest het in dit artikel!
        leestijd: 3 minuten
        Geschreven door: Expertiseteam Content & Storytelling USG Marketing & Communications

        Zalando brengt vreugde de huiskamers in

        De kerstreclame van Zalando uit 2021 laat mooie intieme momenten zien tussen mensen die samen lachen, knuffelen en zoenen. Zalando draagt een positieve boodschap uit met de hashtag #JoyIsOurs. Zalando nodigt je uit om elk moment van vreugde te grijpen en te koesteren nu de feestdagen steeds dichterbij komen: "Dit moment is van ons. Vreugde is van ons."

        Het recept:
        Zalando draagt uit dat geluk voor ons allemaal is, ongeacht je afkomst, geaardheid of gender. Dit komt ook in de kerstreclame naar voren: als je jezelf kan zijn in je eigen stijl, voel je je goed. Op de corporate website lees je dat Zalando zich inzet voor diversiteit en inclusie. Deze boodschap nemen ze mee in alle communicatie. Hun motto: "Het omarmen van diversiteit is van cruciaal belang om ons bedrijf te laten groeien en teams van wereldklasse op te bouwen" (bron). Verder wil Zalando je empoweren met de woorden die in de songtekst worden gezongen: "geluk is van ons en geniet samen van de mooie momenten."

        Bekijk hier de commercial: #JoyisOurs I Holiday 2021 I Zalando - YouTube

        Wensen komen uit bij Disney

        Duik in het hartverwarmende kerstverhaal van Disney dat gaat over de magie van samen zijn. In deze 3 minuten durende animatiefilm wordt het verhaal gedeeld van een familie bestaande uit moeder, dochter en zoon die een nieuwe bonusvader krijgt. Het nummer "Love runs deeper" van Gregory Porter, dat speciaal is gemaakt voor deze kerstreclame, vertelt hoe de bonusvader zijn nieuwe rol ervaart. De opbrengst van elke download van het nummer gaat tot en met oud en nieuw naar stichting Make A Wish.

        Het recept:
        In de commercial komen allerlei filmfiguren van Disney naar voren, waardoor het merk heel herkenbaar is. Verder speelt diversiteit ook een rol in het verhaal. De karakters hebben verschillende achtergronden, maar vormen uiteindelijk toch een familie. Bovendien zie je verschillende krachtige elementen uit storytelling terug: de hoofdpersoon worstelt om een plekje in het gezin te krijgen, maar na een magisch moment komt alles goed.

        Disney heeft een groter doel dan alleen het merk te verkondigen omdat ze stichting Make A Wish steunen. Onderzoek laat zien dat het verbinden van je merk aan een goed doel kan leiden tot een positievere houding ten opzichte van je merk én consumenten het gevoel geeft dat je sociale verantwoordelijkheid neemt (bron). Als dat geen mooie kerstgedachte is...

        Bekijk hier de commercial:  "BONUSVADER" | Disney’s kerstclip 2021 | Disney NL

        Vier de magie van kerst met Coca-Cola

        Traditiegetrouw pakt Coca-Cola weer uit met een sterke kerstreclame waarin het merk mooi wordt gepresenteerd en de (kerst)thema's verbondenheid en saamhorigheid goed naar voren komen. Dit jaar gaat de kerstcommercial van Coca-Cola over de magie van kerst die te vinden is in de momenten die we met anderen delen. In de commercial speelt een jongen de hoofdrol. Hij is met zijn moeder verhuisd naar een nieuw appartement. Op tv ziet hij dat iemand cadeautjes krijgt via een open haard; iets wat zij niet hebben. Hij bedenkt een plan en samen met zijn buren maken ze een 'nieuwe' schoorsteen. Maar naar welk appartement gaat de schoorsteen en wat gaat diegene krijgen?

        Het recept:
        Het Coca-Cola logo wordt tijdens de commercial een paar keer gepresenteerd, maar het is niet heel prominent aanwezig. Coca-Cola geeft de betekenis van het verhaal meer ruimte. De goedhartige reclame benadrukt dat geld niet van belang is om een fijne kerst te hebben. Ook wordt het belang van diversiteit benadrukt doordat families met verschillende culturele achtergronden worden gerepresenteerd. Coca-Cola laat hiermee zien dat het niet uitmaakt hoe je leeft of wie je bent. Als je samen bent, wordt het een magische kerst.

        Bekijk hier de commercial:  Coca Cola – Vier de magie van kerst

        Het perfecte recept

        Wat een goed recept is voor een hartverwarmende kerstcommercial is natuurlijk een subjectieve vraag. Onze conclusie op basis van deze drie voorbeelden? Inspelen op de actualiteit, oog voor diversiteit en het overbrengen van geluk, warmte en saamhorigheid zonder het merk uit het oog te verliezen. Dat zijn de elementen die samen hét perfecte recept vormen om bij weg te zwijmelen.

        Wil je zelf een sterke kerstboodschap schrijven voor je organisatie? Onze communicatieprofessionals helpen je er graag bij! Neem gerust vrijblijvend contact op via info@usgmarcom.nl.

        Deel artikel