USG Marketing & Communications
HBO+ | 8-40 uur | Heel Nederland

Schrijf je nu in voor interessante opdrachten bij de (Rijks)overheid

Heb jij interesse voor een opdracht bij de (rijks)overheid en werk je als freelancer of op basis van detachering? Vul dan het formulier in en we nemen contact met je op.
Solliciteer direct

    Mantelpartner van de Rijksoverheid

    Per 1 november 2021 is USG Marketing & Communications wederom geselecteerd als mantelpartner voor het Rijk. Wat zijn wij trots op ons hardwerkende en leuke team!

     

    De aanbesteding geeft ons en communicatieprofessionals van Nederland de kans om interim communicatiecapaciteit te bieden op zowel junior, medior, senior en strategisch niveau voor uiteenlopende organisaties van de Rijksoverheid, zoals ministeries en uitvoeringsorganisaties.

    Marieke van Os, Algemeen Directeur is euforisch "Al meer dan 30 jaar biedt USG Marketing & Communications Professionals betekenisvol werk aan marketing- en communicatie- professionals. Voor het Rijk doen we dat al vanaf 1 december 2014. Ik ben enorm trots en dankbaar dat we deze samenwerking de komende jaren weer mogen voortzetten. Het resultaat van een geweldig en gedreven team met liefde voor het vak! De komende jaren staat USG MarCom garant voor een groot palet aan interessante en uitdagende opdrachten. Hiervoor komen we graag in contact met communicatietalent met passie voor werken bij de Rijksoverheid. Mijn collega’s van het Rijksoverheid team staan graag klaar voor een kennismakingsgesprek".

    Naast de Rijksoverheid, zijn wij ook preferred supplier bij andere mooie organisaties zoals verschillende provincies, middelgrote gemeenten en waterschappen en het COA.

    Interesse? Neem contact op met Nicoline Cossee via 06 23 01 04 39 of per e-mail: nicoline.cossee@usgmarcom.nl

     

      Wat we vragen

      • Passie en liefde voor het communicatievak

      Wat we bieden

      • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden

        Werken voor de Rijksoverheid

        Het Rijk maakt serieus werk van Nederland. Wij maken serieus werk van jouw werk bij het Rijk. In onze aanpak sta jij centraal, met al jouw ervaring, wensen en ambities. We zoeken hierin de juiste match tussen opdracht en persoon. Wij weten dat als jij op de juiste plek zit, je in je element bent en je het beste werk levert. Of je nu bij ons in vaste dienst komt, op detacheringsbasis werkt of aan de slag gaat als freelancer of voorkeurskandidaat. Wij zorgen ervoor dat jij het beste van jezelf kunt laten zien.

        • Je kunt bij ons in vaste dienst komen of aan de slag op detacheringsbasis, als freelancer of voorkeurskandidaat;
        • Door onze jarenlange ervaring kennen we de (Rijks)overheid als geen ander;
        • Je wordt onderdeel van ons netwerk boordevol interessante opdrachtgevers, opdrachten en like-minded vakidioten;
        • Er is altijd een USG collega in de buurt met wie je kunt sparren of gewoon even lekker een kop koffie kunt drinken.

        Wat wij bieden

        In dienst als professional
        Wil jij job-hoppen met de zekerheid van een vast contract? En wil jij continu worden uitgedaagd om nieuwe (maatschappelijke)vraagstukken op te lossen met creatieve en innovatieve oplossingen? Dan ben je bij ons op je plek. Het is wat ons typeert als organisatie en partner bij de Rijksoverheid.

        Voordelen:

        • Vast contract, met uitstekende bonusregeling
        • Ontwikkeling door coaching, begeleiding, intervisie, training & opleidingen
        • Je bent van harte welkom bij onze borrels, kwartaalbijeenkomsten en jaarlijkse uitjes

        Altijd de laatste vacatures in je mail

        Nicoline Cossee  
        Recruiter Rijksoverheid

        Werken als freelancer via USG Marketing & Communications

        USG Marketing & Communications heeft interessante interim communicatie en marketingopdrachten voor freelancers bij de Rijksoverheid. Wil je meer weten over onze opdrachten? Neem contact met ons op of schrijf je in als freelancer.

        Voordelen:

        • Contractadministratie uit handen
        • Jouw factuur wordt altijd binnen 30 dagen betaald
        • We zijn altijd op zoek naar lange termijn partnerschappen

        USG Marketing & Communications

        P.J. Oudweg 61
        1314 CK Almere
        +31 (0)30 750 18 10
        info@usgmarcom.nl

        Over USG Marketing & Communications

        Wij werken samen. Samen met bedrijven die ook vooruit willen. We versterken elkaar. Met één gezamenlijk doel: mensen en bedrijven succesvol maken. Nóg succesvoller. Dat doen we met onze unieke, op maat gemaakte marketing en communicatie oplossingen.

        We zijn een organisatie die zich kenmerkt door kwaliteit, specialisme en duurzame relaties. Voor opdrachtgevers een innovatieve en oplossingsgerichte

        samenwerkingspartner met een breed palet aan dienstverlening. Voor professionals een plek waar ze zich continu kunnen ontwikkelen. Een plek zonder strak keurslijf en waar veelzijdigheid en diversiteit de toon zetten.

        Recente artikelen

        Interne & Verandercommunicatie

        Doe je voordeel met lessen uit de lockdown: 5 tips voor verbinding houden tijdens hybride werken na corona

        Het lijkt alweer zo lang geleden. De tijd vóór corona, waarin we massaal in de file stonden om op tijd op kantoor te zijn. Plots zaten we in een lockdown en werkten we vanuit huis. En lukte het ons wonderwel om met creatieve oplossingen toch in contact te blijven. Maar hoe gaan we dat straks doen, als we hybride mogen werken?
        leestijd: 4 minuten
        Geschreven door: Expertiseteam 1: Interne Communicatie USG Marketing & Communications

        Nu de coronamaatregelen steeds minder voelbaar zijn staan we, met het toekomstbeeld van hybride werken voor de boeg, voor nieuwe uitdagingen. Wat blijven we doen? Dat we onze eigen dagindeling konden bepalen, niet iedere dag vroeg op hoefden te staan en tussen de calls door een wasje konden ophangen was eigenlijk best wel fijn. Hoe houden we dat vast? Wat is nou een goede overgang naar hybride werken? Voordat we weer in die file belanden is de vraag hoe we vooraf een slimme manier bedenken voor een nieuw evenwicht. Hoe zorg je ervoor dat interne communicatie eraan bijdraagt dat versnippering wordt voorkomen? We willen immers nog steeds iedereen verbonden houden. Welke lessen hebben we geleerd?

        Gebruik de volgende 5 tips om nog steeds en vooral met elkaar in verbinding te blijven.

        Tip: Blijf creatief
        Tijdens de lockdown bleek dat we ook zonder fysiek contact op afstand verbinding met elkaar zochten. Het ene creatieve idee na het andere om de relatie met elkaar warm te houden wierp zijn vruchten af. Want wat hebben we elkaar nodig om ons werk goed te kunnen blijven doen. Niet alleen (vak)inhoudelijk, ook voor een bijpraatmomentje of gewoon je hart te kunnen luchten over  wat je zoal bezighoudt. Het helpt ons scherp te blijven en de lol ergens van in te zien. Hoe leuk was het dat zoveel USG Marketing & Communications professionals enthousiast meeliepen met het Ommetje.  Via ons sociaal intranet ‘Speakap’ lazen we verhalen over hoe we genoten van de buitenlucht na een lange dag thuis achter de laptop. Gelukkig was en is er ook een wekelijkse Koffiepraat waar we voor de gezelligheid even konden inloggen met een kopje koffie. De regelmatige online vlog vanuit een tuin of kantoor was heel prettig om op de hoogte te blijven van wat er speelt. Deze en andere creatieve vindingrijke ideeën zijn nog steeds zeer bruikbaar als we straks wat minder op kantoor zijn en toch willen weten wat er speelt. Dus blijf inventief en laat je fantasie los op een goed idee om verbonden te blijven. Het helpt echt!


        Tip: Aandacht geven werkt!
        Omdat we elkaar zolang niet konden zien, ontstond er niet alleen een fysieke afstand, maar verdween ook het persoonlijke contact. Gelukkig vonden we manieren om toch persoonlijke aandacht aan elkaar te geven. Om ons een hart onder de riem te steken, ontvingen we thuis pakketjes met een kaart en lekkernijen. We speelden samen online een quiz en borrelden via het scherm. Ondanks dat het contact nog steeds digitaal moest gaf het ons toch een gevoel van samenzijn en dat we hier doorheen zouden komen. Wanneer we een lange periode op onszelf zijn aangewezen is het prettig om aandacht te krijgen. Dat hebben we nu wel ondervonden. Maar is aandacht voor elkaar tonen niet altijd heel belangrijk? Houd dat vast! Ga in gesprek, vraag eens vaker aan de ander: 'Hoe gaat het met je?’ En dan niet alleen werk gerelateerd, het gaat immers ook over hoe goed je voor jezelf zorgt. Houd een open gesprek, heb en toon werkelijke interesse. Dat kan prima tijdens een wandeling, dat breekt het ijs en geeft een vrijer gevoel om je te kunnen uiten. Corona heeft ons geleerd om de balans tussen werk & privé te behouden. Bekommer je om elkaar. Dat is cruciaal in je interne communicatie en wie vindt het nu niet prettig om gezien en gehoord te worden?

        Tip: Bied de keuze thuis of op kantoor
        We mogen weer naar kantoor. Thuiswerken is niet langer de norm. Maar wat willen we? Een groot aantal mensen wil na corona het liefst deels thuis blijven werken. Er liggen nu kansen voor digitaal werken, want dat ging toch best goed? Maar wat houden we vast? We hebben gemerkt dat het steeds makkelijker werd om elkaar te vinden, waar je ook woont of werkt. Dat is zeker een voordeel. Toch is werken op een zolderkamertje terwijl beneden kinderen rondbanjeren niet echt ideaal. En samen op kantoor werken brengt vaak het creatieve proces beter op gang.

        Het hybride werken blijft bestaan, maar hoe ga je daar als organisatie mee om? Geef thuiswerkers de mogelijkheid om digitaal aan te sluiten bij een overleg. Hoe handig is het om online in te kunnen checken als je eigenlijk maar kort iets in te brengen hebt. Bied dus de keuze. Denk bijvoorbeeld aan een online gesprek over de behaalde successen van het team of speeddaten met collega's over iets dat speelt in de organisatie.  Zo kan iedereen meedoen op de manier die het beste bij hem of haar past.

        Tip: Pak je kans!
        Verander je mindset. Het is nu de tijd om te zorgen voor een goede overgang naar hybride werken. Zowel voor een organisatie als voor de werknemer. Je ziet elkaar minder, dus hoe houden we op een leuke manier contact? Denk eens aan ontbijt- of lunchsessies op thema. Dat kan in een half uurtje en is misschien net dat ene duwtje in de rug om ook naar kantoor te komen om collega's te spreken. Overweeg ook een digitaal tafelgesprek met collega's en directie te organiseren, zonder reistijd en men zet thuis alvast een kop thee of koffie klaar. Wel zo effectief! We sluiten graag aan bij de bevindingen in het artikel van onze collega’s: 'Het recept voor aansprekende interne communicatie: fun, verbinden & kennisdelen'. Daarin staat dat het belangrijk is dat we het gesprek met elkaar moeten blijven voeren en een bijpassende persoonlijke communicatie met fun moeten bedenken. Wees nieuwsgierig, pak nu je kans en daag elkaar uit!


        Tip: Blijf flexwerken

        Als interim professionals zijn we er eigenlijk al behoorlijk aan gewend dat er niet steeds een vaste werkplek voor ons is. Zijn we niet allang flexwerkers pur sang? We komen vaak in korte tijd bij veel verschillende organisaties door heel het land. Dat hoort bij tijdelijke opdrachten. Wie van ons werkte ook voor corona nog 5 dagen achtereen op kantoor? De meesten van ons zijn geen ‘gewoontedieren’. Je vindt ons vaak met een vers bakkie achter een laptop in een lunchcafé en soms werken we ingespannen door op het strand. We hebben de afgelopen tijd onze inwerkperiode ook op afstand moeten doen. Het hoort bij de uitvoering van ons vak. Snel op een rijdende trein springen en gaan!

        Pas de tips toe!
        Ken of ben je iemand die met deze tips ook aan de slag wil in een baan waar je hybride kunt werken? Dat kan via USG Marketing & Communications! Bekijk de vacatures, volg LinkedIn of neem contact op info@usgmarcom.nl!

        Deel artikel