USG Marketing & Communications

Op zoek naar een vaste baan? Onze Talent Specialisten helpen je graag!

Solliciteer direct
Om er zeker van te zijn dat jij op precies de juiste plek terechtkomt, richten onze Talent Specialisten zich op jouw talenten en ambities. Waar krijg jij energie van? Wat zoek je in een nieuwe baan? Doordat ze jou en onze opdrachtgevers goed kennen kunnen ze de perfecte match maken. Ze staan in contact met een groot landelijk netwerk van opdrachtgevers. Van organisaties in de zorg en het onderwijs tot commerciële bedrijven. Onze Talent Specialisten bemiddelen elke dag marketing- en communicatieprofessionals naar exclusieve vaste functies op alle niveaus: van junior, medior tot senior.

Hoe het werkt

Je kunt direct reageren op één van ons vacatures [link naar vacature pagina] óf wij benaderen jou. Hoe dan ook, we maken eerst persoonlijk kennis met elkaar. Zo kunnen we met samen inschatten of er een match is. Als we je voorstellen bij de klant, zullen we je gedurende het gehele sollicitatieproces begeleiden en adviseren. Word je aangenomen? Dan stopt onze betrokkenheid niet bij de ‘deur’. We blijven ook daarna regelmatig in contact met jou en onze opdrachtgever. Graag vieren we met jou de start van een nieuwe baan en mocht er geen sprake zijn van die – o zo belangrijke – klik, dan zoeken we verder naar een beter match.

Wat we je bieden

  • Groot landelijk netwerk van opdrachtgevers,
  • USG Marketing & Communications is al 30 jaar specialist in het bemiddelen in marketing- en communicatiefuncties,
  • Persoonlijke aanpak,
  • Twee ervaren Talent Specialisten met ontelbare succesvolle matches op hun naam,
  • Exclusiviteit: de getoonde vacatures vind je alleen bij ons.

Altijd de laatste vacatures in je mail

Neem contact op

Manon van Heumen
Senior talent specialist
Yvonne Matze
Senior talent specialist

Lees hier de ervaringen van Nieke, Martin en Maaike

Meer informatie

Wil je graag meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op met onze Senior Talent Specalisten.

Manon van Heumen, senior talent specialist

“USG Marketing & Communications is een mooie club met betrokken en gedreven collega’s. In mijn rol verdiep ik me in de klantbehoefte en de ambities en kwaliteiten van kandidaten. Beide mag ik adviseren en begeleiden in het werving-en selectieproces. Elke dag ga ik voor perfecte matches in het specialistische werkveld van marketing en communicatie. Dit doe ik al 15 jaar met heel veel plezier!”

Recente artikelen

Marketing & Online

Het recept voor een hartverwarmende kerstboodschap

De kerstdagen komen steeds dichterbij, dus de kerstcommercials vliegen je om de oren. Veel reclamemakers en organisaties spelen graag in op je emoties. Het expertiseteam Storytelling & Content analyseerde welke ingrediënten een goede kerstboodschap bevat. Wij selecteerden drie heerlijke kerstcommercials die bij ons goed in de smaak vielen. Wat is het perfecte recept voor een hartverwarmende kerstboodschap? Je leest het in dit artikel!
leestijd: 3 minuten
Geschreven door: Expertiseteam Content & Storytelling USG Marketing & Communications

Zalando brengt vreugde de huiskamers in

De kerstreclame van Zalando uit 2021 laat mooie intieme momenten zien tussen mensen die samen lachen, knuffelen en zoenen. Zalando draagt een positieve boodschap uit met de hashtag #JoyIsOurs. Zalando nodigt je uit om elk moment van vreugde te grijpen en te koesteren nu de feestdagen steeds dichterbij komen: "Dit moment is van ons. Vreugde is van ons."

Het recept:
Zalando draagt uit dat geluk voor ons allemaal is, ongeacht je afkomst, geaardheid of gender. Dit komt ook in de kerstreclame naar voren: als je jezelf kan zijn in je eigen stijl, voel je je goed. Op de corporate website lees je dat Zalando zich inzet voor diversiteit en inclusie. Deze boodschap nemen ze mee in alle communicatie. Hun motto: "Het omarmen van diversiteit is van cruciaal belang om ons bedrijf te laten groeien en teams van wereldklasse op te bouwen" (bron). Verder wil Zalando je empoweren met de woorden die in de songtekst worden gezongen: "geluk is van ons en geniet samen van de mooie momenten."

Bekijk hier de commercial: #JoyisOurs I Holiday 2021 I Zalando - YouTube

Wensen komen uit bij Disney

Duik in het hartverwarmende kerstverhaal van Disney dat gaat over de magie van samen zijn. In deze 3 minuten durende animatiefilm wordt het verhaal gedeeld van een familie bestaande uit moeder, dochter en zoon die een nieuwe bonusvader krijgt. Het nummer "Love runs deeper" van Gregory Porter, dat speciaal is gemaakt voor deze kerstreclame, vertelt hoe de bonusvader zijn nieuwe rol ervaart. De opbrengst van elke download van het nummer gaat tot en met oud en nieuw naar stichting Make A Wish.

Het recept:
In de commercial komen allerlei filmfiguren van Disney naar voren, waardoor het merk heel herkenbaar is. Verder speelt diversiteit ook een rol in het verhaal. De karakters hebben verschillende achtergronden, maar vormen uiteindelijk toch een familie. Bovendien zie je verschillende krachtige elementen uit storytelling terug: de hoofdpersoon worstelt om een plekje in het gezin te krijgen, maar na een magisch moment komt alles goed.

Disney heeft een groter doel dan alleen het merk te verkondigen omdat ze stichting Make A Wish steunen. Onderzoek laat zien dat het verbinden van je merk aan een goed doel kan leiden tot een positievere houding ten opzichte van je merk én consumenten het gevoel geeft dat je sociale verantwoordelijkheid neemt (bron). Als dat geen mooie kerstgedachte is...

Bekijk hier de commercial:  "BONUSVADER" | Disney’s kerstclip 2021 | Disney NL

Vier de magie van kerst met Coca-Cola

Traditiegetrouw pakt Coca-Cola weer uit met een sterke kerstreclame waarin het merk mooi wordt gepresenteerd en de (kerst)thema's verbondenheid en saamhorigheid goed naar voren komen. Dit jaar gaat de kerstcommercial van Coca-Cola over de magie van kerst die te vinden is in de momenten die we met anderen delen. In de commercial speelt een jongen de hoofdrol. Hij is met zijn moeder verhuisd naar een nieuw appartement. Op tv ziet hij dat iemand cadeautjes krijgt via een open haard; iets wat zij niet hebben. Hij bedenkt een plan en samen met zijn buren maken ze een 'nieuwe' schoorsteen. Maar naar welk appartement gaat de schoorsteen en wat gaat diegene krijgen?

Het recept:
Het Coca-Cola logo wordt tijdens de commercial een paar keer gepresenteerd, maar het is niet heel prominent aanwezig. Coca-Cola geeft de betekenis van het verhaal meer ruimte. De goedhartige reclame benadrukt dat geld niet van belang is om een fijne kerst te hebben. Ook wordt het belang van diversiteit benadrukt doordat families met verschillende culturele achtergronden worden gerepresenteerd. Coca-Cola laat hiermee zien dat het niet uitmaakt hoe je leeft of wie je bent. Als je samen bent, wordt het een magische kerst.

Bekijk hier de commercial:  Coca Cola – Vier de magie van kerst

Het perfecte recept

Wat een goed recept is voor een hartverwarmende kerstcommercial is natuurlijk een subjectieve vraag. Onze conclusie op basis van deze drie voorbeelden? Inspelen op de actualiteit, oog voor diversiteit en het overbrengen van geluk, warmte en saamhorigheid zonder het merk uit het oog te verliezen. Dat zijn de elementen die samen hét perfecte recept vormen om bij weg te zwijmelen.

Wil je zelf een sterke kerstboodschap schrijven voor je organisatie? Onze communicatieprofessionals helpen je er graag bij! Neem gerust vrijblijvend contact op via info@usgmarcom.nl.

Deel artikel