USG Marketing & Communications

Op zoek naar een vaste baan? Onze Talent Specialisten helpen je graag!

Solliciteer direct
Om er zeker van te zijn dat jij op precies de juiste plek terechtkomt, richten onze Talent Specialisten zich op jouw talenten en ambities. Waar krijg jij energie van? Wat zoek je in een nieuwe baan? Doordat ze jou en onze opdrachtgevers goed kennen kunnen ze de perfecte match maken. Ze staan in contact met een groot landelijk netwerk van opdrachtgevers. Van organisaties in de zorg en het onderwijs tot commerciële bedrijven. Onze Talent Specialisten bemiddelen elke dag marketing- en communicatieprofessionals naar exclusieve vaste functies op alle niveaus: van junior, medior tot senior.

Hoe het werkt

Je kunt direct reageren op één van ons vacatures [link naar vacature pagina] óf wij benaderen jou. Hoe dan ook, we maken eerst persoonlijk kennis met elkaar. Zo kunnen we met samen inschatten of er een match is. Als we je voorstellen bij de klant, zullen we je gedurende het gehele sollicitatieproces begeleiden en adviseren. Word je aangenomen? Dan stopt onze betrokkenheid niet bij de ‘deur’. We blijven ook daarna regelmatig in contact met jou en onze opdrachtgever. Graag vieren we met jou de start van een nieuwe baan en mocht er geen sprake zijn van die – o zo belangrijke – klik, dan zoeken we verder naar een beter match.

Wat we je bieden

  • Groot landelijk netwerk van opdrachtgevers,
  • USG Marketing & Communications is al 30 jaar specialist in het bemiddelen in marketing- en communicatiefuncties,
  • Persoonlijke aanpak,
  • Twee ervaren Talent Specialisten met ontelbare succesvolle matches op hun naam,
  • Exclusiviteit: de getoonde vacatures vind je alleen bij ons.

Altijd de laatste vacatures in je mail

Neem contact op

Manon van Heumen
Senior talent specialist
Yvonne Matze
Senior talent specialist

Lees hier de ervaringen van Nieke, Martin en Maaike

Meer informatie

Wil je graag meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op met onze Senior Talent Specalisten.

Manon van Heumen, senior talent specialist

“USG Marketing & Communications is een mooie club met betrokken en gedreven collega’s. In mijn rol verdiep ik me in de klantbehoefte en de ambities en kwaliteiten van kandidaten. Beide mag ik adviseren en begeleiden in het werving-en selectieproces. Elke dag ga ik voor perfecte matches in het specialistische werkveld van marketing en communicatie. Dit doe ik al 15 jaar met heel veel plezier!”

Recente artikelen

Interne & Verandercommunicatie

Doe je voordeel met lessen uit de lockdown: 5 tips voor verbinding houden tijdens hybride werken na corona

Het lijkt alweer zo lang geleden. De tijd vóór corona, waarin we massaal in de file stonden om op tijd op kantoor te zijn. Plots zaten we in een lockdown en werkten we vanuit huis. En lukte het ons wonderwel om met creatieve oplossingen toch in contact te blijven. Maar hoe gaan we dat straks doen, als we hybride mogen werken?
leestijd: 4 minuten
Geschreven door: Expertiseteam 1: Interne Communicatie USG Marketing & Communications

Nu de coronamaatregelen steeds minder voelbaar zijn staan we, met het toekomstbeeld van hybride werken voor de boeg, voor nieuwe uitdagingen. Wat blijven we doen? Dat we onze eigen dagindeling konden bepalen, niet iedere dag vroeg op hoefden te staan en tussen de calls door een wasje konden ophangen was eigenlijk best wel fijn. Hoe houden we dat vast? Wat is nou een goede overgang naar hybride werken? Voordat we weer in die file belanden is de vraag hoe we vooraf een slimme manier bedenken voor een nieuw evenwicht. Hoe zorg je ervoor dat interne communicatie eraan bijdraagt dat versnippering wordt voorkomen? We willen immers nog steeds iedereen verbonden houden. Welke lessen hebben we geleerd?

Gebruik de volgende 5 tips om nog steeds en vooral met elkaar in verbinding te blijven.

Tip: Blijf creatief
Tijdens de lockdown bleek dat we ook zonder fysiek contact op afstand verbinding met elkaar zochten. Het ene creatieve idee na het andere om de relatie met elkaar warm te houden wierp zijn vruchten af. Want wat hebben we elkaar nodig om ons werk goed te kunnen blijven doen. Niet alleen (vak)inhoudelijk, ook voor een bijpraatmomentje of gewoon je hart te kunnen luchten over  wat je zoal bezighoudt. Het helpt ons scherp te blijven en de lol ergens van in te zien. Hoe leuk was het dat zoveel USG Marketing & Communications professionals enthousiast meeliepen met het Ommetje.  Via ons sociaal intranet ‘Speakap’ lazen we verhalen over hoe we genoten van de buitenlucht na een lange dag thuis achter de laptop. Gelukkig was en is er ook een wekelijkse Koffiepraat waar we voor de gezelligheid even konden inloggen met een kopje koffie. De regelmatige online vlog vanuit een tuin of kantoor was heel prettig om op de hoogte te blijven van wat er speelt. Deze en andere creatieve vindingrijke ideeën zijn nog steeds zeer bruikbaar als we straks wat minder op kantoor zijn en toch willen weten wat er speelt. Dus blijf inventief en laat je fantasie los op een goed idee om verbonden te blijven. Het helpt echt!


Tip: Aandacht geven werkt!
Omdat we elkaar zolang niet konden zien, ontstond er niet alleen een fysieke afstand, maar verdween ook het persoonlijke contact. Gelukkig vonden we manieren om toch persoonlijke aandacht aan elkaar te geven. Om ons een hart onder de riem te steken, ontvingen we thuis pakketjes met een kaart en lekkernijen. We speelden samen online een quiz en borrelden via het scherm. Ondanks dat het contact nog steeds digitaal moest gaf het ons toch een gevoel van samenzijn en dat we hier doorheen zouden komen. Wanneer we een lange periode op onszelf zijn aangewezen is het prettig om aandacht te krijgen. Dat hebben we nu wel ondervonden. Maar is aandacht voor elkaar tonen niet altijd heel belangrijk? Houd dat vast! Ga in gesprek, vraag eens vaker aan de ander: 'Hoe gaat het met je?’ En dan niet alleen werk gerelateerd, het gaat immers ook over hoe goed je voor jezelf zorgt. Houd een open gesprek, heb en toon werkelijke interesse. Dat kan prima tijdens een wandeling, dat breekt het ijs en geeft een vrijer gevoel om je te kunnen uiten. Corona heeft ons geleerd om de balans tussen werk & privé te behouden. Bekommer je om elkaar. Dat is cruciaal in je interne communicatie en wie vindt het nu niet prettig om gezien en gehoord te worden?

Tip: Bied de keuze thuis of op kantoor
We mogen weer naar kantoor. Thuiswerken is niet langer de norm. Maar wat willen we? Een groot aantal mensen wil na corona het liefst deels thuis blijven werken. Er liggen nu kansen voor digitaal werken, want dat ging toch best goed? Maar wat houden we vast? We hebben gemerkt dat het steeds makkelijker werd om elkaar te vinden, waar je ook woont of werkt. Dat is zeker een voordeel. Toch is werken op een zolderkamertje terwijl beneden kinderen rondbanjeren niet echt ideaal. En samen op kantoor werken brengt vaak het creatieve proces beter op gang.

Het hybride werken blijft bestaan, maar hoe ga je daar als organisatie mee om? Geef thuiswerkers de mogelijkheid om digitaal aan te sluiten bij een overleg. Hoe handig is het om online in te kunnen checken als je eigenlijk maar kort iets in te brengen hebt. Bied dus de keuze. Denk bijvoorbeeld aan een online gesprek over de behaalde successen van het team of speeddaten met collega's over iets dat speelt in de organisatie.  Zo kan iedereen meedoen op de manier die het beste bij hem of haar past.

Tip: Pak je kans!
Verander je mindset. Het is nu de tijd om te zorgen voor een goede overgang naar hybride werken. Zowel voor een organisatie als voor de werknemer. Je ziet elkaar minder, dus hoe houden we op een leuke manier contact? Denk eens aan ontbijt- of lunchsessies op thema. Dat kan in een half uurtje en is misschien net dat ene duwtje in de rug om ook naar kantoor te komen om collega's te spreken. Overweeg ook een digitaal tafelgesprek met collega's en directie te organiseren, zonder reistijd en men zet thuis alvast een kop thee of koffie klaar. Wel zo effectief! We sluiten graag aan bij de bevindingen in het artikel van onze collega’s: 'Het recept voor aansprekende interne communicatie: fun, verbinden & kennisdelen'. Daarin staat dat het belangrijk is dat we het gesprek met elkaar moeten blijven voeren en een bijpassende persoonlijke communicatie met fun moeten bedenken. Wees nieuwsgierig, pak nu je kans en daag elkaar uit!


Tip: Blijf flexwerken

Als interim professionals zijn we er eigenlijk al behoorlijk aan gewend dat er niet steeds een vaste werkplek voor ons is. Zijn we niet allang flexwerkers pur sang? We komen vaak in korte tijd bij veel verschillende organisaties door heel het land. Dat hoort bij tijdelijke opdrachten. Wie van ons werkte ook voor corona nog 5 dagen achtereen op kantoor? De meesten van ons zijn geen ‘gewoontedieren’. Je vindt ons vaak met een vers bakkie achter een laptop in een lunchcafé en soms werken we ingespannen door op het strand. We hebben de afgelopen tijd onze inwerkperiode ook op afstand moeten doen. Het hoort bij de uitvoering van ons vak. Snel op een rijdende trein springen en gaan!

Pas de tips toe!
Ken of ben je iemand die met deze tips ook aan de slag wil in een baan waar je hybride kunt werken? Dat kan via USG Marketing & Communications! Bekijk de vacatures, volg LinkedIn of neem contact op info@usgmarcom.nl!

Deel artikel