USG Marketing & Communications
HBO/WO | 32 - 36 uur | Utrecht

Werken als marketing- of communicatieadviseur bij USG Marketing & Communications

Bekijk alle vacatures

Altijd in beweging als USG Marketing & Communications Professional

Leergierig en bevlogen
Jezelf blijven ontwikkelen, is dé manier om up-to-date te blijven in het marketingcommunicatievak en in onze maatschappij. Als je aan de slag gaat als USG Marketing & Communications Professional zijn jouw groei en ontwikkeling belangrijk voor ons.

Uitdaging & diversiteit
Ten eerste ga je opdrachtgericht aan de slag en word je telkens uitgedaagd om een stapje verder te kijken. Je krijgt allerlei brillen op, zoals de gemeentebril, een bril op sterkte bij de Rijksoverheid en contactlenzen bij een Waterschap. Of je bereidt met scherpe blik een organisatie, actief in de bouw, energie, zorg of zakelijke dienstverlening  voor op de allernieuwste operatie. Je werkt flexibel op locatie van je opdrachtgever of gezellig bij ons op kantoor in Utrecht, Amsterdam, Den Haag of Almere.

Community
Daarnaast blijf je als professional hoge ogen gooien, want naast de opdrachten ga je in het eerste jaar aan de slag met onze onboardingstrainingen, intervisiebijeenkomsten en neem je actief deel aan het veldonderzoek binnen jouw expertiseteam. Junior, medior of senior, iedereen leert van en met elkaar!

Jouw ontwikkeling
Trots zijn wij op het persoonlijke ontwikkelbudget dat wij je in het tweede jaar mogen aanbieden. Zo kan je zelf je eigen training samenstellen bij onze samenwerkingspartners Frankwatching en Gonda Duivenvoorden. Tot slot mag de persoonlijke begeleiding van jouw resourcemanagers niet ontbreken. Samen stippel je jouw plan voor de toekomst uit met een speciaal daarvoor ontwikkeld programma. Al deze stappen doe je met het geweldige team van collega professionals. 

Neem contact op
Wil jij jezelf blijven uitdagen en ontwikkelen in een gezellig en enthousiast team? Lees hieronder meer over de junior, medior of senior professionalfunctie van USG Marketing & Communications. Heb je een vraag? Stuur dan onze recruiter Marjolijn Vermeer een mail, berichtje via LinkedIn of wees creatief en app direct jouw sollicitatievideo!

Deel vacature

Marjolijn Vermeer
Corporate recruiter

Onze professionals aan het woord

Tim Sturrus

“Mijn vertrouwde communicatierol mag ik bij iedere organisatie op een nieuwe manier invullen. Dat maakt werken bij USG MarCom een waardevol avontuur met een hele steile leercurve. Ik sta er nooit alleen voor, want ik kan altijd rekenen op hulp van ruim 60 kundige en enthousiaste USG MarCom collega's. Zij praten me bij op thema’s en vraagstukken waar ik minder over weet. Dat is goed voor mijn kennis, netwerk én toekomst!”  

Tim Sturrus, junior communicatieprofessional 

Sandra de Snoo

“Werken als interim communicatieprofessional betekent voor mij heel veel kijkjes achter de schermen van verschillende organisaties en mijn tanden zetten in steeds weer een ander organisatievraagstuk. Bij USG MarCom kan ik mezelf blijven uitvinden en verder ontwikkelen binnen de veiligheid van een vaste baan, maar met de afwisseling en vrijheid die me heel dierbaar is.”

Sandra de Snoo, senior communicatieprofessional

Onze professionals aan het woord

‘’Ik wilde mijzelf blijven ontwikkelen, uitdagen en nieuwe kennis opdoen. Voor mij dus genoeg motivatie om aan de slag te gaan als Professional bij USG Marketing & Communications. Daarnaast vond ik het ook hartstikke leuk om mijn opgebouwde kennis en ervaringen toe te passen bij verschillende organisaties in diverse branches. Wil jij ook je horizon verbreden en al je talenten inzetten in Marketing en Communicatie, solliciteer dan snel op onze vacature!

Nikki Wester, medior communicatieprofessional 

Floor Harmsen

“In mijn werk hou ik van variatie én van een fijne basis. Dat komt voor mij samen bij USG Marketing & Communications. Werken aan uitdagende vraagstukken voor diverse leuke opdrachtgevers geeft mij de afwisseling die goed bij mij past. Daarnaast is USG MarCom voor mij een vertrouwde plek met mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en een gezellige groep professionals die samenwerken uit liefde voor ons vak.”

Floor Harmsen, senior communicatieprofessional

Over USG Marketing & Communications

Wij werken samen. Samen met bedrijven die ook vooruit willen. We versterken elkaar. Met één gezamenlijk doel: mensen en bedrijven succesvol maken. Nóg succesvoller. Dat doen we met onze unieke, op maat gemaakte marketing en communicatie oplossingen.

We zijn een organisatie die zich kenmerkt door kwaliteit, specialisme en duurzame relaties. Voor opdrachtgevers een innovatieve en oplossingsgerichte samenwerkingspartner met een breed palet aan dienstverlening. Voor professionals een plek waar ze zich continu kunnen ontwikkelen. Een plek zonder strak keurslijf en waar veelzijdigheid en diversiteit de toon zetten.

Is dit jouw baan?

Ben jij enthousiast over de rol van Marketing & Communications Professional? Solliciteer direct via onderstaande buttons!

 Recente artikelen

Storytelling & Content

Waarom onthouden mensen verhalen beter?

Kan jij je nog herinneren welke getallen er gisteravond in het nieuws werden genoemd? Waarschijnlijk niet. We zijn als mens niet zo goed in het verwerken en onthouden van droge feiten en cijfers. Maar verhalen, anekdotes en gebeurtenissen gaan erin als zoete koek én blijven ook hangen. Waarom onthouden we verhalen beter?
leestijd: 2 minuten
Geschreven door: USG Marketing & Communications Professionals

We hebben het allemaal weleens moeten doorstaan. Een presentatie van een collega die droog een half uur lang, met de handen in de zak, de opgesomde feitjes op zijn Powerpoint presentatie staat voor te lezen. En een licht gevoel van opluchting als hij zijn laatste sheet met ‘vragen?’ erop heeft bereikt.

De boodschap blijft niet hangen… Zelfs niet als de collega de juiste lichaamstaal had gebruikt, spannende sheets had gemaakt en een bevlogen vertelstijl had.

Dit heeft twee oorzaken:

  1. Droge feitjes roepen geen emotionele reactie bij ons op.
  2. Er ontbreekt een duidelijke relatie tussen de gepresenteerde feiten, waardoor het brein het niet goed kan archiveren.

De verklaring ligt in onze hersenen.

Als we een statische boodschap horen, luisteren we kritisch naar de woorden en beginnen we direct de informatie te analyseren. We vergelijken het met onze eigen kennis en vormen gelijk onze mening. Daar stopt dan ook het proces in ons hoofd. Er wordt nauwelijks iets opgeslagen. We vergeten de informatie net zo snel weer.

Dit werkt anders als een collega in de pauze een anekdote vertelt. Bijvoorbeeld over dat hij gisteren zijn laptoptas was vergeten in de bus en in blinde paniek een fiets uit iemands handen rukte om achter de bus aan te gaan. Dan hangen we aan zijn lippen.

Waarschijnlijk vertellen we deze anekdote ’s avonds thuis aan de keukentafel na.

Oorzaak-gevolg

Als iemand ons een verhaal vertelt lichten er verschillende gebieden in ons hoofd op. Zie onderstaande afbeelding.

Al deze gebieden dragen bij aan het inleven in het verhaal én het onthouden.

Onze hersenen zijn geprogrammeerd om een verhaal te herkennen. Dit komt omdat een verhaal een duidelijke oorzaak-gevolg relatie heeft. Sterker nog: onze hersenen gebruiken dit mechanisme zelfs bij het vormen van onze gedachtes.

Probeer die eens te analyseren. Het zijn altijd mini oorzaak-gevolg verhaaltjes. Bijvoorbeeld als we naar de supermarkt moeten en we alvast nadenken over wat we nodig hebben en hoe we naar de supermarkt gaan reizen.

Het is ons hoe ons brein werkt.

 

Opslaan van herinneringen

Een andere reden dat een verhaal wel wordt opgeslagen en een droog feitje niet, is dat de hersenen snappen wanneer een verhaal is afgelopen. Dit is gelijk het moment waarop het brein de informatie ‘wegschrijft’ in ons lange termijn-geheugen.

Hier zit wel een ‘maar’aan vast. Verhalen waar we geen duidelijke emoties bij voelen, hebben minder impact. Dit om een overload aan informatie in ons brein te voorkomen.

Hoe meer we voelen bij een verhaal, hoe groter de kans dat we het opslaan.

Ook kan ons brein niet elk detail onthouden. Het focust zich daarom op de piek in het verhaal en op het einde. The peak-end-rule wordt dit ook wel genoemd. Een bekende term binnen de customer journeys.

 

Dit gegeven is zo sterk aanwezig, dat het onze herinnering bepaalt. Denk bijvoorbeeld eens terug aan de film Titanic. Het einde van de film heeft het positieve gevoel van de romantiek tussen Jack en Rose volledig overstemd. Dat is wat blijft hangen in ons hoofd.

 

Hoogleraar psychologie Larie Santos van de Yale-universiteit legt het in onderstaande video uit hoe dit werkt.

Deel artikel