USG Marketing & Communications
HBO/WO | 32 - 36 uur | Utrecht

Werken als marketing- of communicatieadviseur bij USG Marketing & Communications

Bekijk alle vacatures

Altijd in beweging als USG Marketing & Communications Professional

Leergierig en bevlogen
Jezelf blijven ontwikkelen, is dé manier om up-to-date te blijven in het marketingcommunicatievak en in onze maatschappij. Als je aan de slag gaat als USG Marketing & Communications Professional zijn jouw groei en ontwikkeling belangrijk voor ons.

Uitdaging & diversiteit
Ten eerste ga je opdrachtgericht aan de slag en word je telkens uitgedaagd om een stapje verder te kijken. Je krijgt allerlei brillen op, zoals de gemeentebril, een bril op sterkte bij de Rijksoverheid en contactlenzen bij een Waterschap. Of je bereidt met scherpe blik een organisatie, actief in de bouw, energie, zorg of zakelijke dienstverlening  voor op de allernieuwste operatie. Je werkt flexibel op locatie van je opdrachtgever of gezellig bij ons op kantoor in Utrecht, Amsterdam, Den Haag of Almere.

Community
Daarnaast blijf je als professional hoge ogen gooien, want naast de opdrachten ga je in het eerste jaar aan de slag met onze onboardingstrainingen, intervisiebijeenkomsten en neem je actief deel aan het veldonderzoek binnen jouw expertiseteam. Junior, medior of senior, iedereen leert van en met elkaar!

Jouw ontwikkeling
Trots zijn wij op het persoonlijke ontwikkelbudget dat wij je in het tweede jaar mogen aanbieden. Zo kan je zelf je eigen training samenstellen bij onze samenwerkingspartners Frankwatching en Gonda Duivenvoorden. Tot slot mag de persoonlijke begeleiding van jouw resourcemanagers niet ontbreken. Samen stippel je jouw plan voor de toekomst uit met een speciaal daarvoor ontwikkeld programma. Al deze stappen doe je met het geweldige team van collega professionals. 

Neem contact op
Wil jij jezelf blijven uitdagen en ontwikkelen in een gezellig en enthousiast team? Lees hieronder meer over de junior, medior of senior professionalfunctie van USG Marketing & Communications. Heb je een vraag? Stuur dan onze recruiter Marjolijn Vermeer een mail, berichtje via LinkedIn of wees creatief en app direct jouw sollicitatievideo!

Deel vacature

Marjolijn Vermeer
Corporate recruiter

Onze professionals aan het woord

Tim Sturrus

“Mijn vertrouwde communicatierol mag ik bij iedere organisatie op een nieuwe manier invullen. Dat maakt werken bij USG MarCom een waardevol avontuur met een hele steile leercurve. Ik sta er nooit alleen voor, want ik kan altijd rekenen op hulp van ruim 60 kundige en enthousiaste USG MarCom collega's. Zij praten me bij op thema’s en vraagstukken waar ik minder over weet. Dat is goed voor mijn kennis, netwerk én toekomst!”  

Tim Sturrus, junior communicatieprofessional 

Sandra de Snoo

“Werken als interim communicatieprofessional betekent voor mij heel veel kijkjes achter de schermen van verschillende organisaties en mijn tanden zetten in steeds weer een ander organisatievraagstuk. Bij USG MarCom kan ik mezelf blijven uitvinden en verder ontwikkelen binnen de veiligheid van een vaste baan, maar met de afwisseling en vrijheid die me heel dierbaar is.”

Sandra de Snoo, senior communicatieprofessional

Onze professionals aan het woord

‘’Ik wilde mijzelf blijven ontwikkelen, uitdagen en nieuwe kennis opdoen. Voor mij dus genoeg motivatie om aan de slag te gaan als Professional bij USG Marketing & Communications. Daarnaast vond ik het ook hartstikke leuk om mijn opgebouwde kennis en ervaringen toe te passen bij verschillende organisaties in diverse branches. Wil jij ook je horizon verbreden en al je talenten inzetten in Marketing en Communicatie, solliciteer dan snel op onze vacature!

Nikki Wester, medior communicatieprofessional 

Floor Harmsen

“In mijn werk hou ik van variatie én van een fijne basis. Dat komt voor mij samen bij USG Marketing & Communications. Werken aan uitdagende vraagstukken voor diverse leuke opdrachtgevers geeft mij de afwisseling die goed bij mij past. Daarnaast is USG MarCom voor mij een vertrouwde plek met mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en een gezellige groep professionals die samenwerken uit liefde voor ons vak.”

Floor Harmsen, senior communicatieprofessional

Over USG Marketing & Communications

Wij werken samen. Samen met bedrijven die ook vooruit willen. We versterken elkaar. Met één gezamenlijk doel: mensen en bedrijven succesvol maken. Nóg succesvoller. Dat doen we met onze unieke, op maat gemaakte marketing en communicatie oplossingen.

We zijn een organisatie die zich kenmerkt door kwaliteit, specialisme en duurzame relaties. Voor opdrachtgevers een innovatieve en oplossingsgerichte samenwerkingspartner met een breed palet aan dienstverlening. Voor professionals een plek waar ze zich continu kunnen ontwikkelen. Een plek zonder strak keurslijf en waar veelzijdigheid en diversiteit de toon zetten.

Is dit jouw baan?

Ben jij enthousiast over de rol van Marketing & Communications Professional? Solliciteer direct via onderstaande buttons!

 Recente artikelen

Interne & Verandercommunicatie

Coronacrisis brengt ook gedrevenheid en teamspirit. Er kan zoveel!

Deze corona tijd vraagt veerkracht, flexibiliteit en creativiteit van ons allen. Dit geldt ook voor ‘onze’ Pam van der Wel. Zij is senior communicatieadviseur bij het Servicecentrum Drechtsteden. We vroegen Pam hoe zij nu het verschil maakt bij de klant. Door Sandra de Snoo – Storytellingexpert bij USG MarCom
leestijd: 2 minuten
Geschreven door: Sandra de Snoo

‘Het Servicecentrum Drechtsteden (SCD) is een organisatie die gemeenten en gemeentelijke instellingen in de Drechtsteden ondersteunt bij hun bedrijfsvoering. Denk bijvoorbeeld aan ICT, financiën, inkoop, personeel & organisatie en juridische zaken. SCD is niet alleen dienstverlener voor verschillende organisaties in de Drechtsteden, maar we zijn ook werkgever. Aan de ene kant ontzorgen we onze klanten in het netwerk en aan de andere kant moeten we goed zorgen voor onze eigen mensen. Precies daarom neemt mijn team vanuit beide rollen deel aan de verschillende crisisteams die hiervoor in het leven zijn geroepen.

Normaal gesproken faciliteert het communicatieteam organisatieontwikkeling, projecten, programma’s en zijn we verantwoordelijk voor een positieve beeldvorming van de organisatie. Deze opgave is niet ineens anders door het coronavirus, maar de context is uiteraard wél ingrijpend anders sinds zondag 8 maart jl. De nacht ervoor kwam ik terug van vakantie en zondags kon ik aan de bak. Sindsdien ben ik niet meer uit de ‘corona-achtbaan’ gestapt.’

Regie

‘Sinds die bewuste zondag ben ik dus onderdeel van het crisisteam van het SCD. Ik denk mee over de maatregelen, adviseer over de communicatieaanpak en zorg voor de uitvoering van alle actiepunten. Dat doe ik natuurlijk niet alleen. We klaren deze klus met elkaar, met mijn eigen team en alle communicatiecollega’s die werken binnen de gemeenten en instellingen in ons netwerk. De dagen vliegen om! We hebben meerdere malen per dag contact met elkaar en tussendoor ben je druk met het uitvoeren van de belangrijkste acties. Zo hebben we voor het hele netwerk versneld MS Teams beschikbaar gesteld om met elkaar te chatten, vergaderen en (video)bellen. Voor zo’n actie zet je precies dezelfde communicatie in als anders, maar nu wel onder een enorme tijdsdruk. De uitdaging is dan om zelf de regie te houden.’

Impact

‘Ondanks dat we allemaal doen wat er vanuit ons vak en functie verwacht mag worden, is deze crisis tóch wezenlijk anders. Alle maatregelen die we communicatief zo goed mogelijk onze binnen- en buitenwereld in slingeren, raken ons óók persoonlijk. Dat vraagt veerkracht, flexibiliteit en creativiteit van een ieder. De totale consequenties van het virus zijn niet goed te overzien en dat houdt me erg bezig. In wat voor wereld leven we als het virus bedwongen is?’

Goede dingen

‘Hoe gek het ook klinkt, deze coronacrisis  brengt ook goede dingen. Zakelijk gezien is het op alle fronten een pieksituatie. Ik hou daarvan! Naast grote drukte brengt het ook gedrevenheid en een bijzondere teamspirit mee. Er kan zoveel! Zo zijn we in de eerste week van 300 thuiswerkplekken opgeschaald naar 3600 en het netwerk staat nog steeds overeind. Ik werk voor het eerst in crisistijd binnen een overheidsinstelling en ben onder de indruk hoe de Veiligheidsregio’s in Nederland zaken coördineren. Er gaat een hele nieuwe wereld voor me open.
Hoe zorg je voor consistentie in de berichtgeving vanuit het RIVM terwijl je ook tegemoet wilt komen aan vragen en wensen die per gemeente en organisatie anders zijn? Eerlijk is eerlijk, deze vraagstukken boeien me het meest!

Thuis is de situatie natuurlijk ook totaal anders. Mijn man werkt grotendeels thuis en ook mijn dochter woont noodgedwongen weer bij ons. Zij woont en werkt in Zwitserland en was bij ons bezoek. Nu kan ze voorlopig niet meer terug. Overdag zit ze (net als wij) veel te bellen en werkt ze ondertussen aan haar eigen website. ’s Avonds maken we het samen gezellig of bespreken met elkaar wat er in de wereld gebeurt. Ik vind het heel waardevol om dit met elkaar te delen.’

Handen jeuken

‘Natuurlijk liggen er nu allemaal projecten, programma’s e.d. noodgedwongen stil. Vanuit het oogpunt van de coronacrisis vloeit er geen bloed uit en tóch jeuken mijn handen. Ik wil zo graag óók weer aan de slag met alle plannen en acties die nu stil liggen. Mocht het nog langer duren voordat we weer terugkeren naar de normale gang van zaken, dan vinden we ook hier weer een oplossing voor. Dat bewijzen we elke dag!’

Deel artikel