USG Marketing & Communications
HBO/WO | 32 - 36 uur | Utrecht

Werken als marketing- of communicatieadviseur bij USG Marketing & Communications

Bekijk alle vacatures

Altijd in beweging als USG Marketing & Communications Professional

Leergierig en bevlogen
Jezelf blijven ontwikkelen, is dé manier om up-to-date te blijven in het marketingcommunicatievak en in onze maatschappij. Als je aan de slag gaat als USG Marketing & Communications Professional zijn jouw groei en ontwikkeling belangrijk voor ons.

Uitdaging & diversiteit
Ten eerste ga je opdrachtgericht aan de slag en word je telkens uitgedaagd om een stapje verder te kijken. Je krijgt allerlei brillen op, zoals de gemeentebril, een bril op sterkte bij de Rijksoverheid en contactlenzen bij een Waterschap. Of je bereidt met scherpe blik een organisatie, actief in de bouw, energie, zorg of zakelijke dienstverlening  voor op de allernieuwste operatie. Je werkt flexibel op locatie van je opdrachtgever of gezellig bij ons op kantoor in Utrecht, Amsterdam, Den Haag of Almere.

Community
Daarnaast blijf je als professional hoge ogen gooien, want naast de opdrachten ga je in het eerste jaar aan de slag met onze onboardingstrainingen, intervisiebijeenkomsten en neem je actief deel aan het veldonderzoek binnen jouw expertiseteam. Junior, medior of senior, iedereen leert van en met elkaar!

Jouw ontwikkeling
Trots zijn wij op het persoonlijke ontwikkelbudget dat wij je in het tweede jaar mogen aanbieden. Zo kan je zelf je eigen training samenstellen bij onze samenwerkingspartners Frankwatching en Gonda Duivenvoorden. Tot slot mag de persoonlijke begeleiding van jouw resourcemanagers niet ontbreken. Samen stippel je jouw plan voor de toekomst uit met een speciaal daarvoor ontwikkeld programma. Al deze stappen doe je met het geweldige team van collega professionals. 

Neem contact op
Wil jij jezelf blijven uitdagen en ontwikkelen in een gezellig en enthousiast team? Lees hieronder meer over de junior, medior of senior professionalfunctie van USG Marketing & Communications. Heb je een vraag? Stuur dan onze recruiter Marjolijn Vermeer een mail, berichtje via LinkedIn of wees creatief en app direct jouw sollicitatievideo!

Deel vacature

Marjolijn Vermeer
Corporate recruiter

Onze professionals aan het woord

Tim Sturrus

“Mijn vertrouwde communicatierol mag ik bij iedere organisatie op een nieuwe manier invullen. Dat maakt werken bij USG MarCom een waardevol avontuur met een hele steile leercurve. Ik sta er nooit alleen voor, want ik kan altijd rekenen op hulp van ruim 60 kundige en enthousiaste USG MarCom collega's. Zij praten me bij op thema’s en vraagstukken waar ik minder over weet. Dat is goed voor mijn kennis, netwerk én toekomst!”  

Tim Sturrus, junior communicatieprofessional 

Sandra de Snoo

“Werken als interim communicatieprofessional betekent voor mij heel veel kijkjes achter de schermen van verschillende organisaties en mijn tanden zetten in steeds weer een ander organisatievraagstuk. Bij USG MarCom kan ik mezelf blijven uitvinden en verder ontwikkelen binnen de veiligheid van een vaste baan, maar met de afwisseling en vrijheid die me heel dierbaar is.”

Sandra de Snoo, senior communicatieprofessional

Onze professionals aan het woord

‘’Ik wilde mijzelf blijven ontwikkelen, uitdagen en nieuwe kennis opdoen. Voor mij dus genoeg motivatie om aan de slag te gaan als Professional bij USG Marketing & Communications. Daarnaast vond ik het ook hartstikke leuk om mijn opgebouwde kennis en ervaringen toe te passen bij verschillende organisaties in diverse branches. Wil jij ook je horizon verbreden en al je talenten inzetten in Marketing en Communicatie, solliciteer dan snel op onze vacature!

Nikki Wester, medior communicatieprofessional 

Floor Harmsen

“In mijn werk hou ik van variatie én van een fijne basis. Dat komt voor mij samen bij USG Marketing & Communications. Werken aan uitdagende vraagstukken voor diverse leuke opdrachtgevers geeft mij de afwisseling die goed bij mij past. Daarnaast is USG MarCom voor mij een vertrouwde plek met mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en een gezellige groep professionals die samenwerken uit liefde voor ons vak.”

Floor Harmsen, senior communicatieprofessional

Over USG Marketing & Communications

Wij werken samen. Samen met bedrijven die ook vooruit willen. We versterken elkaar. Met één gezamenlijk doel: mensen en bedrijven succesvol maken. Nóg succesvoller. Dat doen we met onze unieke, op maat gemaakte marketing en communicatie oplossingen.

We zijn een organisatie die zich kenmerkt door kwaliteit, specialisme en duurzame relaties. Voor opdrachtgevers een innovatieve en oplossingsgerichte samenwerkingspartner met een breed palet aan dienstverlening. Voor professionals een plek waar ze zich continu kunnen ontwikkelen. Een plek zonder strak keurslijf en waar veelzijdigheid en diversiteit de toon zetten.

Is dit jouw baan?

Ben jij enthousiast over de rol van Marketing & Communications Professional? Solliciteer direct via onderstaande buttons!

 Recente artikelen

Storytelling & Content

Content Lab: dit is doeltreffende en effectieve communicatie

Nieuwsbrieven schrijven, webteksten goed leesbaar maken, brochureteksten controleren, beleidsstukken redigeren… Steeds meer organisaties kloppen aan bij USG Marketing & Communications met losse contentklussen die te weinig omvang hebben voor een interim, maar waarvoor wel een externe professional nodig is. Reden voor USG Marketing & Communications om te starten met het Content Lab, een vaste groep contentspecialisten voor dit soort losse opdrachten. Perfect voor opdrachtgevers, aldus contentspecialisten Kees Tillema en Marije Schiffelers. En het werk is leuk en leerzaam.
leestijd: 2 minuten
Geschreven door: USG Marketing & Communications Professionals

De professionals van het Content Lab werken deels voor het lab en zijn deels gedetacheerd bij opdrachtgevers. Zo ook Kees en Marije, die toevallig beide als interim werken bij de gemeente Zutphen. Marije: “Bij de gemeente ben ik medeverantwoordelijk voor de communicatie rondom projecten. Daar ga ik echt de diepte in en moet ik beschikken over veel kennis rondom die projecten en de gemeente. Bij het Content Lab is dit totaal anders. Daar werk ik juist voor meerdere opdrachtgevers aan meerdere soorten content, zoals nieuwsbrieven, beleidscommunicatie en webteksten. Die afwisseling maakt het werk leuk en leerzaam.”

Continuïteit in stijl en tone of voice

Kees stelt dat opdrachtgevers baat hebben bij de oprichting van het Content Lab: “Wij werken in het lab met een vaste kern professionals. Opdrachtgevers met terugkerende opdrachten hebben in principe één aanspreekpunt. Deze kent de klant, weet welke wensen er zijn en evalueert met de klant. Zo zorgen wij voor continuïteit in stijl en tone of voice.” Marije vult aan: “Nog een voordeel is dat er in het Content Lab meerdere professionals werken met eigen specialismen. Zo kunnen wij per opdracht degene inzetten die op dat moment nodig is.”

Te veel kennis als risico

“Onze meerwaarde is dat wij met een frisse, neutrale blik naar teksten kijken”, stelt Marije. “Medewerkers zitten vaak dieper in de materie dan wij en zijn experts op hun gebied. Dat is risicovol, ze kunnen het kennisniveau van de doelgroep overschatten. Wij kijken als onafhankelijke tekstspecialisten naar de content en kunnen daarmee voorkomen dat teksten te ingewikkeld worden of de tone of voice niet past bij de doelgroep.”

De essentie van communicatie verandert niet in het digitale tijdperk

Hoewel de productie en verspreiding van content steeds aan verandering onderhevig is, verandert de essentie van communicatie niet. Kees: “Elk stukje content dat wij schrijven, beoordelen of redigeren, onderwerpen wij standaard aan deze drie vragen: wie is de doelgroep, wat is de boodschap en wat is het doel. Daarop bepalen wij wat de beste manier en het meest geschikte kanaal is om die boodschap over te brengen.”

“Het internet biedt ruimte aan een oneindige hoeveelheid content”, vervolgt hij. “Bedrijven weten dat en publiceren bij de vleet video’s, blogs, portals, podcasts, nieuwsberichten en landingspagina’s. Wil je opvallen in die contentberg en je doelen bereiken, moet je weten wie de doelgroep is, wat de boodschap is en welk doel bereikt moet worden. Op basis daarvan bepalen wij het juiste middel en kanaal. Anders schiet je in het luchtledige.”

Experimenten

Een ontwikkeling in communicatie waar het Content Lab voordeel van heeft is het feit dat online alles te meten is. Kees: “De resultaten van onze online marketingcommunicatieactiviteiten helpen ons om steeds betere content te produceren. Samen met de klant kunnen we onderzoeken welke titels, afbeeldingen, inleidingen of onderwerpregels het beste presteren.”

Mooie aanvulling

“We bieden een dienst die een uitkomst biedt voor opdrachtgevers met communicatievraagstukken die niet omvangrijk genoeg zijn voor een interim. Met het Content Lab beschikken opdrachtgevers over een team met specialisten op afroep; een mooie aanvulling op onze dienstverlening.”

Deel artikel