USG Marketing & Communications
8 - 40 uur | Utrecht

Freelancer? Schrijf je in voor interessante opdrachten!

Word onderdeel van ons netwerk en profiteer van de voordelen! Wil je meer weten over onze opdrachten of wil je even overleggen of werken via ons bij je past? Vul dan het formulier in en we nemen contact met je op.
Reageer direct
Ben je geïnteresseerd in interim marketing- en communicatieopdrachten bij toonaangevende profit, non-profit organisaties en/of (rijks)overheid? Schrijf je dan bij ons in! We hebben opdrachten voor junior, medior en senior communicatieadviseurs, campagnemanagers, persvoorlichters/woordvoerders en online adviseurs. Werken via USG Marketing & Communications betekent dat je onderdeel wordt van ons netwerk boordevol interessante opdrachtgevers, opdrachten en gelijkgestemde vakidioten.

Wat we je bieden

  • We hebben een groot landelijk netwerk. Niet alleen van opdrachtgevers, maar ook van gelijkgestemden vakidioten! Meer dan 100 freelancers werken op dit moment via ons bij toonaangevende profit en non-profit organisaties, in het onderwijs, bij woningcorporaties en in de zorg,
  • We zijn voorkeursleverancier bij verschillende organisaties zoals provincies, middelgrote gemeenten, waterschappen en zorgverzekeraars,
  • Wij zijn partner van de Rijksoverheid en dit betekent dat wij veel prachtige interim functies bij de Rijksoverheid mogen vervullen,
  • Wij organiseren minimaal vier keer per jaar workshops en netwerkbijeenkomsten met interessante onderwerpen uit de vakgebieden marketing en communicatie,
  • Geen gedoe meer met overeenkomsten en facturatie! We hebben hier ruime ervaring mee en nemen de contractadministratie voor je uit handen,
  • USG Marketing & Communication zorgt dat jouw factuur altijd binnen 30 dagen wordt betaald via een eenvoudig facturatieplatform (Younited),
  • We gaan altijd voor een lange termijn samenwerking en daarom vinden we het belangrijk dat een project naar ieders tevredenheid verloopt. We hebben regelmatig contact met je, over hoe het gaat en wat we voor je kunnen betekenen.

Altijd de laatste vacatures in je mail

Anouk Ackermans
Senior recruiter

Is dit jouw baan?

Ben jij enthousiast over deze opdracht? We maken graag kennis met je!

USG Marketing & Communications

P.J. Oudweg 61
1314 CK Almere
+31 (0)30 750 18 10
info@usgmarcom.nl

“CommIntentio en USG Marketing & Communication werken al jaren duurzaam samen. Eén van de senior accountmanagers en ik hebben een persoonlijk contact opgebouwd. We spreken elkaar regelmatig en niet alleen als ik actief ben voor het bedrijf. Er is over en weer aandacht voor zakelijke ontwikkelingen en persoonlijk welbevinden. Dat zie je terug in de matches met klanten. Succesvol samenwerken gaat altijd over mensen. Juist daarom werk ik graag met de mensen en voor de klanten van USG MarCom.”

Lies Willemsen, ZZP’er

“Als freelancer samenwerken met USG Marketing & Communications betekent vooral wederzijds investeren in elkaar goed leren kennen. Daarbij gaat het om meer dan alleen kennis en kunde in communicatie & marketing, maar ook de inschatting wat je als mens meebrengt aan ervaring en levensopvatting. Ik vind het belangrijk om mijn werk te doen met het hoofd én met het hart vanuit de wens om de klant verder te helpen. Bij USG MarCom begrijpen ze dat en daarom werk ik graag met ze samen.”

Arnoud Siekmans, freelancer

 Recente artikelen

Nieuws

‘Verbindingen blijven maken, uit liefde voor het vak’

‘Waardevolle verbindingen met elkaar blijven maken. Uit liefde voor het vak, het liefst zo creatief mogelijk en met oplossingen die passen bij deze tijd. Dat is mijn belangrijkste professionele wens voor 2022’, vertelt Marieke van Os, directeur van USG Marketing & Communications. Ze kijkt voor komend jaar ook uit naar weer een normaler leven, zonder maatregelen, met gezondheid voor iedereen, maar zeker ook naar een tijd waarin we de goede dingen, die de huidige coronacrisis ons heeft geleerd, met ons meenemen.
leestijd: 4 minuten
Geschreven door: USG Marketing & Communications
‘De ellenlange files hoeven van mij zeker niet terug te keren, maar de ‘walk en talks’ met collega’s zijn voor mij wel een blijvertje. Het is een mooie manier om echt persoonlijk contact met elkaar te hebben en dat is belangrijk. Zeker in een tijd en wereld waarin de digitalisering nu volledig is geïntegreerd in ons dagelijks leven.’

Digitalisering

Een ontwikkeling die volgens haar zeker ook kansen biedt. ‘Ik wil de voordelen van de digitalisering in ons werk, samen met collega’s en relaties, ook in de toekomst goed blijven benutten. Digitaal verbinding met elkaar maken heeft namelijk absoluut zijn meerwaarde bewezen, maar het is fijn als het straks niet meer moet, maar juist kan worden ingezet wanneer het kan en ook handig is. Dat maakt echt een verschil. Zo hebben we dit jaar één keer live een kwartaalbijeenkomst mogen houden. Dat was echt een feestje! Het zou fijn zijn om daar weer meer de ruimte voor te krijgen in het nieuwe jaar.’

Bewogen jaar

Marieke kijkt daarbij terug op opnieuw een enorm bewogen jaar. ‘Het is een jaar geweest waarin de coronacrisis nog altijd overal in ons dagelijks leven aanwezig was. Een jaar waarin het vakgebied van marketing en communicatie een centrale rol in deze crisis is blijven spelen. En een jaar met een steeds uitdagendere puzzel op de arbeidsmarkt. De professionals in dit vakgebied worden daardoor wel meer en meer gewaardeerd. En terecht. Ik ben daarbij erg trots op de ontwikkeling die veel van mijn collega’s het afgelopen jaar hebben doorgemaakt.’

Hectische arbeidsmarkt

Professionals die ook in een huidige arbeidsmarkt graag willen blijven door ontwikkelen. ‘We willen onze relaties graag goed bedienen, ook in de hectische arbeidsmarkt van deze tijd. De vraagkant staat enorm onder druk en het wordt steeds lastiger om de juiste mensen te vinden. Daarbij is het extra lastig dat veel organisaties nu nog op zoek gaan naar het schaap met 5 poten. Ik zeg dan altijd, maar een schaap met 5 poten loopt helemaal niet lekker. Wij willen daarin dan ook graag vernieuwend denken en onze opdrachtgevers daarin meenemen. Meenemen in een nieuwe tijd waarin jonge professionals de ervaring krijgen die ze nodig hebben om door te groeien, zeker voor de toekomst van het vak. En een tijd om juist meer met mensen te gaan samenwerken van buiten de eigen sector om weer nieuwe creativiteit, inzichten en elan de eigen organisatie binnen te halen.’

Nieuwe oplossingen toepassen hoort daar ook bij. ‘Opdrachtgevers vinden het nu nog vaak spannend om bijvoorbeeld voor een junior collega te kiezen bij het invullen van een opdracht. Maar dit kan juist heel goed, bijvoorbeeld door te kiezen voor een combinatie van een junior talent en een senior adviseur op één opdracht. Twee professionals die elkaar versterken en samen ook complexe dossiers kunnen oppakken en behoorlijk inhoudelijke opdrachten kunnen realiseren. Op deze manier krijgen nieuw(e) ideeën, creativiteit en talent de ruimte om te ontwikkelen en kunnen professionals de waardevolle ervaring opdoen die nodig is. Toekomstgericht worden daar zowel de opdrachtgevers als betrokken professionals uiteindelijk beter van.’

Duurzaam investeren

Op een dergelijke duurzame manier investeren in mensen is een filosofie die USG Marketing & Communications ook binnenshuis met liefde voor het vak toepast. ‘We durven ook in deze rare tijd stappen vooruit te blijven maken. Dit doen we onder meer door te blijven investeren in onze organisatie (bijv. in nieuwe systemen, red.) en vooral ook in onze mensen. Deze collega’s zijn immers ons ‘belangrijkste kapitaal’. Zo hebben onze professionals sinds dit jaar de mogelijkheid om zich door te ontwikkelen via de opleidingsprogramma’s van onder meer FrankWatching en Logeion. Dit is echt een dagelijkse verrijking voor onze talentvolle mensen die zich de komende jaren zal blijven uitbetalen.’

Contract bij het Rijk

Talent dat ook de komende jaren weer volop aan de slag mag binnen de rijksoverheid. ‘Het binnenhalen van het contract van de rijksoverheid is de prestatie van 2021 waar ik wel met de meeste trots op terugkijk. Veel werk, maar met een heel mooi eindresultaat. Ik ben daarin heel trots op het geweldige team dat dit succes heeft behaald. Onze eigen professionals op de inhoud, andere collega’s op het proces eromheen, enzovoort. Het is een resultaat van onze gehele organisatie. We hebben het echt zo met z’n allen gedaan.’

Een contract vol mooi communicatiewerk van groot tot klein. ‘Het contract omvat het neusje van de zalm qua opdrachten die voor onze mensen beschikbaar komen. Van een woordvoerder zijn van een minister tot het vakwerk voor kennisorganisaties als het KNMI en het RIVM. Dat missen, zou een echte aderlating voor de totale organisatie hebben betekend. Daarnaast is het ook bevestiging dat wij goed bezig zijn. Onze talentvolle professionals en op ontwikkeling gerichte werkwijze worden duidelijk gewaardeerd binnen het Rijk. Dat maakt het extra mooi.’

Verbinding en ontwikkeling

Woorden die aansluiten bij een andere wens voor volgend jaar. ‘Ik wil in december 2022 graag bekend staan als de plek om je als professional in het vakgebied van marketing en communicatie verder te ontwikkelen. Daar willen we ook volgend jaar het verschil mee blijven maken. Bij de invulling van een project voor een relatie, bij het vinden van nieuw talent of juist het verrijken van het kennisniveau van onze bestaande professionals. En dan graag zo creatief en duurzaam mogelijk, maar bovenal weer helemaal met elkaar verbonden. Opdrachtgevers, professionals en zeker ook als collega’s onderling. Uit liefde voor het vak, zonder beperkingen en in goede gezondheid.’

Deel artikel