USG Marketing & Communications
8 - 40 uur | Utrecht

Freelancer? Schrijf je in voor interessante opdrachten!

Word onderdeel van ons netwerk en profiteer van de voordelen! Wil je meer weten over onze opdrachten of wil je even overleggen of werken via ons bij je past? Vul dan het formulier in en we nemen contact met je op.
Reageer direct
Ben je geïnteresseerd in interim marketing- en communicatieopdrachten bij toonaangevende profit, non-profit organisaties en/of (rijks)overheid? Schrijf je dan bij ons in! We hebben opdrachten voor junior, medior en senior communicatieadviseurs, campagnemanagers, persvoorlichters/woordvoerders en online adviseurs. Werken via USG Marketing & Communications betekent dat je onderdeel wordt van ons netwerk boordevol interessante opdrachtgevers, opdrachten en gelijkgestemde vakidioten.

Wat we je bieden

  • We hebben een groot landelijk netwerk. Niet alleen van opdrachtgevers, maar ook van gelijkgestemden vakidioten! Meer dan 100 freelancers werken op dit moment via ons bij toonaangevende profit en non-profit organisaties, in het onderwijs, bij woningcorporaties en in de zorg,
  • We zijn voorkeursleverancier bij verschillende organisaties zoals provincies, middelgrote gemeenten, waterschappen en zorgverzekeraars,
  • Wij zijn partner van de Rijksoverheid en dit betekent dat wij veel prachtige interim functies bij de Rijksoverheid mogen vervullen,
  • Wij organiseren minimaal vier keer per jaar workshops en netwerkbijeenkomsten met interessante onderwerpen uit de vakgebieden marketing en communicatie,
  • Geen gedoe meer met overeenkomsten en facturatie! We hebben hier ruime ervaring mee en nemen de contractadministratie voor je uit handen,
  • USG Marketing & Communication zorgt dat jouw factuur altijd binnen 30 dagen wordt betaald via een eenvoudig facturatieplatform (Younited),
  • We gaan altijd voor een lange termijn samenwerking en daarom vinden we het belangrijk dat een project naar ieders tevredenheid verloopt. We hebben regelmatig contact met je, over hoe het gaat en wat we voor je kunnen betekenen.

Altijd de laatste vacatures in je mail

Anouk Ackermans
Senior recruiter

Is dit jouw baan?

Ben jij enthousiast over deze opdracht? We maken graag kennis met je!

USG Marketing & Communications

P.J. Oudweg 61
1314 CK Almere
+31 (0)30 750 18 10
info@usgmarcom.nl

“CommIntentio en USG Marketing & Communication werken al jaren duurzaam samen. Eén van de senior accountmanagers en ik hebben een persoonlijk contact opgebouwd. We spreken elkaar regelmatig en niet alleen als ik actief ben voor het bedrijf. Er is over en weer aandacht voor zakelijke ontwikkelingen en persoonlijk welbevinden. Dat zie je terug in de matches met klanten. Succesvol samenwerken gaat altijd over mensen. Juist daarom werk ik graag met de mensen en voor de klanten van USG MarCom.”

Lies Willemsen, ZZP’er

“Als freelancer samenwerken met USG Marketing & Communications betekent vooral wederzijds investeren in elkaar goed leren kennen. Daarbij gaat het om meer dan alleen kennis en kunde in communicatie & marketing, maar ook de inschatting wat je als mens meebrengt aan ervaring en levensopvatting. Ik vind het belangrijk om mijn werk te doen met het hoofd én met het hart vanuit de wens om de klant verder te helpen. Bij USG MarCom begrijpen ze dat en daarom werk ik graag met ze samen.”

Arnoud Siekmans, freelancer

 Recente artikelen

Marketing & Online

Het recept voor een hartverwarmende kerstboodschap

De kerstdagen komen steeds dichterbij, dus de kerstcommercials vliegen je om de oren. Veel reclamemakers en organisaties spelen graag in op je emoties. Het expertiseteam Storytelling & Content analyseerde welke ingrediënten een goede kerstboodschap bevat. Wij selecteerden drie heerlijke kerstcommercials die bij ons goed in de smaak vielen. Wat is het perfecte recept voor een hartverwarmende kerstboodschap? Je leest het in dit artikel!
leestijd: 3 minuten
Geschreven door: Expertiseteam Content & Storytelling USG Marketing & Communications

Zalando brengt vreugde de huiskamers in

De kerstreclame van Zalando uit 2021 laat mooie intieme momenten zien tussen mensen die samen lachen, knuffelen en zoenen. Zalando draagt een positieve boodschap uit met de hashtag #JoyIsOurs. Zalando nodigt je uit om elk moment van vreugde te grijpen en te koesteren nu de feestdagen steeds dichterbij komen: "Dit moment is van ons. Vreugde is van ons."

Het recept:
Zalando draagt uit dat geluk voor ons allemaal is, ongeacht je afkomst, geaardheid of gender. Dit komt ook in de kerstreclame naar voren: als je jezelf kan zijn in je eigen stijl, voel je je goed. Op de corporate website lees je dat Zalando zich inzet voor diversiteit en inclusie. Deze boodschap nemen ze mee in alle communicatie. Hun motto: "Het omarmen van diversiteit is van cruciaal belang om ons bedrijf te laten groeien en teams van wereldklasse op te bouwen" (bron). Verder wil Zalando je empoweren met de woorden die in de songtekst worden gezongen: "geluk is van ons en geniet samen van de mooie momenten."

Bekijk hier de commercial: #JoyisOurs I Holiday 2021 I Zalando - YouTube

Wensen komen uit bij Disney

Duik in het hartverwarmende kerstverhaal van Disney dat gaat over de magie van samen zijn. In deze 3 minuten durende animatiefilm wordt het verhaal gedeeld van een familie bestaande uit moeder, dochter en zoon die een nieuwe bonusvader krijgt. Het nummer "Love runs deeper" van Gregory Porter, dat speciaal is gemaakt voor deze kerstreclame, vertelt hoe de bonusvader zijn nieuwe rol ervaart. De opbrengst van elke download van het nummer gaat tot en met oud en nieuw naar stichting Make A Wish.

Het recept:
In de commercial komen allerlei filmfiguren van Disney naar voren, waardoor het merk heel herkenbaar is. Verder speelt diversiteit ook een rol in het verhaal. De karakters hebben verschillende achtergronden, maar vormen uiteindelijk toch een familie. Bovendien zie je verschillende krachtige elementen uit storytelling terug: de hoofdpersoon worstelt om een plekje in het gezin te krijgen, maar na een magisch moment komt alles goed.

Disney heeft een groter doel dan alleen het merk te verkondigen omdat ze stichting Make A Wish steunen. Onderzoek laat zien dat het verbinden van je merk aan een goed doel kan leiden tot een positievere houding ten opzichte van je merk én consumenten het gevoel geeft dat je sociale verantwoordelijkheid neemt (bron). Als dat geen mooie kerstgedachte is...

Bekijk hier de commercial:  "BONUSVADER" | Disney’s kerstclip 2021 | Disney NL

Vier de magie van kerst met Coca-Cola

Traditiegetrouw pakt Coca-Cola weer uit met een sterke kerstreclame waarin het merk mooi wordt gepresenteerd en de (kerst)thema's verbondenheid en saamhorigheid goed naar voren komen. Dit jaar gaat de kerstcommercial van Coca-Cola over de magie van kerst die te vinden is in de momenten die we met anderen delen. In de commercial speelt een jongen de hoofdrol. Hij is met zijn moeder verhuisd naar een nieuw appartement. Op tv ziet hij dat iemand cadeautjes krijgt via een open haard; iets wat zij niet hebben. Hij bedenkt een plan en samen met zijn buren maken ze een 'nieuwe' schoorsteen. Maar naar welk appartement gaat de schoorsteen en wat gaat diegene krijgen?

Het recept:
Het Coca-Cola logo wordt tijdens de commercial een paar keer gepresenteerd, maar het is niet heel prominent aanwezig. Coca-Cola geeft de betekenis van het verhaal meer ruimte. De goedhartige reclame benadrukt dat geld niet van belang is om een fijne kerst te hebben. Ook wordt het belang van diversiteit benadrukt doordat families met verschillende culturele achtergronden worden gerepresenteerd. Coca-Cola laat hiermee zien dat het niet uitmaakt hoe je leeft of wie je bent. Als je samen bent, wordt het een magische kerst.

Bekijk hier de commercial:  Coca Cola – Vier de magie van kerst

Het perfecte recept

Wat een goed recept is voor een hartverwarmende kerstcommercial is natuurlijk een subjectieve vraag. Onze conclusie op basis van deze drie voorbeelden? Inspelen op de actualiteit, oog voor diversiteit en het overbrengen van geluk, warmte en saamhorigheid zonder het merk uit het oog te verliezen. Dat zijn de elementen die samen hét perfecte recept vormen om bij weg te zwijmelen.

Wil je zelf een sterke kerstboodschap schrijven voor je organisatie? Onze communicatieprofessionals helpen je er graag bij! Neem gerust vrijblijvend contact op via info@usgmarcom.nl.

Deel artikel