USG MarCom - World Café - Content marketing
Home > World Café: De volgende stap in content marketing

World Café
De volgende stap in contentmarketing

Zet 30 september vast in je agenda, want dan organiseert USG Marketing & Communications weer een World Café! Dit keer gaan we aan de slag met het thema content marketing.

De avond

We duiken tijdens het World Café natuurlijk in de theorie, maar gaan ook meteen aan de slag met de praktijk.

Bouke Vlierhuis kijkt verder dan de basiskennis over content en neemt ons een stapje dieper mee in de materie. Daarbij luisteren we niet alleen, maar gaan we zelf ook af en toe praktisch aan de slag.

Arjan Hofmann geeft een kijkje in de successen en valkuilen van contentmarketing op basis van een aantal content cases die hij op zijn naam heeft staan. Zo werkte hij onder andere aan het project Heijmans ONE (campagne rondom Tiny Houses) en werkt hij nu voor Woonstad.

De sprekers

USG Marketing & Communications World Café spreker Bouke Vlierhuis.
Bouke Vlierhuis

Bouke Vlierhuis adviseert bedrijven en andere organisaties over het doelgericht inzetten van online content. Hij heeft het naar zijn zin op de plek waar strategie, creativiteit en technologie bij elkaar komen. Enthousiasme verspreiden, kennis delen en processen verbeteren horen bij zijn dagelijks werk.

USG Marketing & Communications - World Café spreker Arjan Hofmann.
Arjan Hofmann

Arjan Hofmann is creative storyteller en merkenbouwer. Hij is zelfstandige en werkt regelmatig samen met USG Marketing & Communications. Hij kent de strategie en praktijk van contentmarketing van onder andere zijn werk bij Heijmans en Woonstad Rotterdam. Zijn kracht ligt op strategisch niveau op het vlak waar marketing en communicatie elkaar raken.

De inhoud

  • Alle zin en onzin rondom content is inmiddels wel opgeschreven in online blogs en artikelen. We beginnen de avond daarom met het doorprikken van de populaire mythes rondom content marketing. Zijn al die uren die je met je team brainstormt over content bijvoorbeeld wel zo nuttig? En hoe doe je dat dan beter?
  • Een content strategie op papier krijgen is één. De strategie vervolgens succesvol tot uitvoer brengen is een tweede. Daarom behandelt Bouke hoe je je content strategie agile in kunt richten. Hoe kun je content blijven verbeteren op basis van data?
  • Ook bespreken we de competenties en capaciteit die je nodig hebt om je content strategie ​succesvol uit te voeren. De meeste bedrijven zetten een of twee personen op marketing- en communicatie in de volle breedte. Uit de praktijk blijkt dit niet de meest succesvolle manier. Bouke leert je kritisch kijken naar je eigen contentoperatie.
  • Execution is where great strategies go to die. Arjan deelt waarom dit gezegde wel of niet bewaarheid kan worden. Op basis van zijn ervaringen neemt hij ons mee in de factoren die bepalen of contentmarketing wel of niet slaagt. Als je het goed doet, kan het marketing en communicatie binnen een organisatie naar de voorgrond verplaatsen.​

Praktische informatie

Datum:

Maandag 30 september 2019

Programma:

18.00 uur: Inloop. Vanaf 18.00 uur staat er een hapje eten klaar 19.00 – 21.00 uur: Programma met experts uit het vakgebied
21.00 – 22.00 uur: Borrel

Locatie:

Restaurant Bullewijck, Hogehilweg 20, 1101 CD Amsterdam

Let op: deelname aan het World Café is gratis, maar er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Schrijf je daarom op tijd in.

Vragen over dit evenement?

USG Marketing en Communications Liesbeth Mourits Accountmanger.
Liesbeth Mourits

Accountmanager
06 28 50 17 68
Stuur een e-mail

Vragen over dit evenement?
USG Marketing en Communications Liesbeth Mourits Accountmanger.
Liesbeth Mourits

Accountmanager

06 28 50 17 68

Stuur een e-mail
Deel evenement
Altijd laatste vacatures in je mail?
Kantoor USG Marketing & Communications in Almere.
USG marcom professionals

P.J. Oudweg 61
1314 CK Almere
+31 (0)30 750 18 10
info@usgmarcom.nl

Welkom op usgmarcom.nl! Cookiestatement Om je zo goed en persoonlijk mogelijk te helpen maken wij gebruik van cookies. Naast de functionele cookies, die ervoor zorgen dat de website goed werkt, maken we ook gebruik van statistische cookies en cookies voor marketingdoeleinden. Deze cookies kunnen van derden zijn die mogelijk ook gegevens buiten deze website verzamelen. Wil je precies weten wat de genoemde cookies inhouden? Bekijk dan ons cookiestatement. Wanneer je op ‘accepteer alles’ klikt geef je toestemming voor alle cookies. Liever zelf instellen welke cookies we van jou mogen bewaren? Klik dan op ‘Cookie instellingen’.
Cookie instellingen