
Nieuwe opdracht in coronatijd kan prima!
In deze tijd van #socialdistancing gaat alles anders. Zo ook het kennismaken en inwerken op een nieuwe opdracht. Onze nieuwe communicatieprofessional Isabelle Damen schreef een blog over haar ervaringen.
Een gloednieuwe baan bij USG Marketing & Communications Professionals en dan vrijwel meteen thuiswerken. Dat is wat je noemt een gekke en onwennige start. Gelukkig werd ik al snel gebeld door één van onze accountmanagers: ‘Isabelle, je mag morgen op gesprek komen bij gemeente Baarn!’.
ANDERHALVE METER
Met een fles desinfectiemiddel op zak ging ik op weg naar Baarn. Het gesprek vond plaats in een van de grootste vergaderruimtes van het gemeentehuis, waardoor we makkelijk anderhalve meter afstand konden houden van elkaar. Na een prettige kennismaking kreeg ik dezelfde dag nog goed nieuws. Ik mocht de volgende dag gelijk beginnen.
INWERKEN
Maar hoe word je ingewerkt met alle restricties i.v.m. het coronavirus? Dat ging gelukkig makkelijk. Bij gemeente Baarn nam ik namelijk de plek over van een USG MarCom collega. We spraken samen af op het kantoor van USG Marketing & Communications en installeerden onszelf in de vergaderruimte. Hier zaten we alle twee aan een andere kant van een grote tafel met goed zicht op het scherm. In twee dagen was ik ingewerkt en kon ik zelfstandig vanuit huis aan de slag voor gemeente Baarn als communicatiemedewerker.
GESLAAGDE START
Inmiddels zit ik in mijn vierde week bij gemeente Baarn en heb ik het erg naar mijn zin. We beginnen iedere dag met een videocall, waardoor ik mijn nieuwe collega’s goed leer kennen. Ook bij gemeente Baarn gaat bijna alle communicatie over corona. Ik draag mijn steentje bij door bewoners uit de gemeente zo duidelijk mogelijk te informeren over de maatregelen. Bij een nieuwe opdrachtgever beginnen in tijden van Corona? Dat kan wat mij betreft prima!