< Terug |Home > Artikelen > Lekker lezen. 7 boekentips van onze marcom professionals!

Lekker lezen. 7 boekentips van onze marcom professionals!

De temperaturen lopen weer hoog op deze zomer. Of je nu met je voeten in het zand aan het strand zit of lekker de schaduw opzoekt in de tuin bij het opblaasbadje. Het is hét perfecte moment om een boek erbij te pakken! Maar welke dan? Onze professionals hebben er zeven voor jullie geselecteerd. Let’s get started!

Door Sanne Weijers – Communicatieprofessional bij USG MarCom

  • Leestijd: 3 minuten

  • Geschreven door: USG Marketing & Communications

  1. De Online Marketing Tornado – Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren

Met dit boek kan iedereen een succesvolle online business starten én een vrije ondernemer worden. Het is geschreven door twee experts op basis van de praktijk. Het tornado model werkt als een magneet en trekt jouw ideale doelgroep aan. De tornado zuigt de doelgroep op in een volautomatische marketingmachine waar ze omgezet worden in leads en klanten. Vervolgens neemt de tornado je klanten mee in een wervelende ervaring naar diehard fans en ambassadeurs van je merk. Een absolute aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in online marketing!

  1. Killing Marketing – Joe Pulizzi en Robert Rose

Wat als alles wat we nu weten over marketing ons juist tegenhoudt? ’s Werelds meest innovatieve bedrijven hebben opmerkelijke marketingresultaten behaald door hun aanpak fundamenteel te veranderen. Killing Marketing onderzoekt hoe deze bedrijven een einde maken aan de marketing zoals wij die kennen. Dit boek laat je anders tegen het marketingvak aankijken. Een must read voor alle marketeers!

  1. De psychologie van communicatie: van intentie naar effect – Gonda Duivenvoorden en Gerald Morssinkhof

Volgens een van onze professionals zijn de schrijvers van dit boek alleen al reden om het te lezen. Communicatietoppers Gonda en Gerald doen in dit boek een stelling die wij helemaal beamen: pas als je goed in de leefwereld van de ontvanger kruipt, is de kans op effectieve communicatie het grootst. Het boek reikt handvatten aan om de psychologische opstelling tussen de zender en ontvanger te analyseren. Het barst van de voorbeelden, goed onderbouwde theorie en bruikbare instrumenten. Inspirerend én praktisch tegelijk!

  1. Joyful ondernemen – Sentini Grunberg

Hoe kun je succesvol én met plezier ondernemen? In dit boek neemt spreker, ondernemer en netwerkkoningin Sentini Grunberg je mee in haar eigen ondernemersreis en de vier stappen die zij gebruikt om joyful te ondernemen: dromen, ontwikkelen, communiceren en sprankelen. Volgens onze professionals een topboek voor persoonlijke ontwikkeling en een plezierige levensstijl.

  1. Handboek Online Redactie – Geert Poort en Corona de Wert

Houd jij je bezig met content voor websites, sociale media, zoekmachines en conversie? Dit boek helpt je bij het creëren en perfectioneren ervan. Ook helpt het je bij het bouwen van een uitgekiende online strategie, een solide beheerorganisatie en een weloverwogen evaluatieplan. Onze professionals pakken dit boek er vaak bij. Het is een must voor iedereen die meer wil halen uit online communicatie. 

  1. Crisiscommunicatie voor iedereen – Frank Peters

In dit social media tijdperk zijn de responstijden bij crisis teruggelopen van 24 uur naar 24 minuten. En soms moet het zelfs nog sneller. We zijn kwetsbaarder dan ooit. Iedereen met een smartphone en Internettoegang kan een organisatie, merk of persoon direct onder druk zetten met een gerichte post. Dit boek biedt je 46 praktijklessen voor effectieve crisiscommunicatie, gebaseerd op 30 jaar crisiscommunicatie-ervaring. Een praktisch en toegankelijk handboek dat, volgens onze professionals, iedere crisiscommunicatieprofessional zou moeten lezen!

 

  1. De logica van geluk – Mo Gawdat

Last but not least het boek van de huidige chief business officer van Google X. Aangeraden door een van onze professionals omdat het inzicht geeft in geluk en het helpt om elkaar en verschillende doelgroepen te begrijpen. Mo’s zoektocht naar geluk kreeg een onverwachte wending toen zijn 21-jarige zoon Ali plotseling overleed. Zijn jarenlange onderzoek naar gelukservaring zou hem en zijn familie redden van de totale wanhoop. Zijn statement is duidelijk: ongeacht de hindernissen op ons pad, de lasten die we met ons meedragen en de beproevingen die we doorstaan, bezit ieder van ons het vermogen om gelukkig te zijn met het bestaan zoals het is. Hoe hij tot die overtuiging komt, lees je in dit positieve en optimistische boek.

Na het lezen van een (of meer) van deze boeken kun je weer vol inspiratie en nieuwe ideeën aan de slag. Veel leesplezier!

Deel artikel

Welkom op usgmarcom.nl! Cookiestatement Om je zo goed en persoonlijk mogelijk te helpen maken wij gebruik van cookies. Naast de functionele cookies, die ervoor zorgen dat de website goed werkt, maken we ook gebruik van statistische cookies en cookies voor marketingdoeleinden. Deze cookies kunnen van derden zijn die mogelijk ook gegevens buiten deze website verzamelen. Wil je precies weten wat de genoemde cookies inhouden? Bekijk dan ons cookiestatement. Wanneer je op ‘accepteer alles’ klikt geef je toestemming voor alle cookies. Liever zelf instellen welke cookies we van jou mogen bewaren? Klik dan op ‘Cookie instellingen’.
Cookie instellingen