Meest recente artikelen
Black Friday ten tijde van corona
Maar hoe ziet Black Friday ten tijde van corona eruit? In een jaar waar alles anders is dan anders en de economie een paar rake klappen heeft gehad, heeft Black Friday dan nog wel zin?
Er bestaat een website die de dagen aftelt naar de jaarlijkse Black Friday. Zo groot is het fenomeen inmiddels. De eeuwen oude marketingstrategie blijft nieuwe en bestaande klanten naar de winkels trekken. Met de komst van Black Friday doe ik, net als velen, mijn kerstinkopen standaard op de laatste vrijdag van november. Of beter gezegd in de week van Black Friday, want we spreken allang niet meer van één dag maar van een hele week. In 2019 wisten de retailers in Nederland in deze week een recordomzet van €850 miljoen om te zetten. Hiervan werd slechts €10 miljoen online via Ideal betaald. Met een Black Friday midden in een pandemie gaat het aandeel online bestellingen en betalingen zeker meer worden. Maar gaat er nog gekocht worden?
Welvaart ten tijde van Corona
Na ruim vijf jaar toenemende consumptie is er dit jaar door de coronacrisis een daling te zien van 6% in de consumptie van de consument. Een krimp van dergelijke grootte is nog nooit eerder vertoond. In april was de consumptie zelfs 16.5% lager dan in april 2019. Maar er is ook goed nieuws. De omzet van detailhandel webshops lag in het tweede kwartaal 54,8% hoger dan in dezelfde periode in 2019. De grootste stijging zat bij bedrijven met een omnichannel formule. Volgens Adobe Analytics zal de verkoop van Black Friday en Cyber Monday met bijna 20% toenemen in vergelijking met 2019. Kopen via social media werd voor de crisis nog maar mondjesmaat gedaan maar heeft zich de afgelopen maanden ontwikkeld tot een legitiem verkoopkanaal.
Coronaproof Black Friday
Nu we online vergaderen, hele dagen in huis zitten en online borrelen met vrienden en collega’s komt het natuurlijk niet als een verrassing dat ook Black Friday zich voornamelijk online afspeelt. Wie nu begint met campagne voeren is eigenlijk al te laat, voorbereiding is juist nu heel belangrijk! Zet alle online kanalen in om te zorgen dat consumenten op de hoogte zijn van de Black Friday aanbiedingen en wat ze kunnen verwachten. Zorg dat de consument weet dat je mee doet aan de actie. Het is belangrijk dat klanten, nu ze niet fysiek naar de winkel kunnen om het product te zien en te voelen, online goed geholpen kunnen worden.
Nog een paar tips:
- Zorg dat de specificaties per product helder zijn
- Voeg sfeerfoto’s toe
- Maak video’s over de producten
- Zet ieder uur een andere deal live
- Koppel producten en geef een speciale combinatieprijs
- Geef een kleinigheidje bij een besteding van een bepaald bedrag
Veel bedrijven hebben al corona gerelateerde posts eruit gestuurd. Dit hoef je dan ook niet per se te verwerken in je Black Friday aankondigingen. Mocht hier wel de voorkeur liggen, zorg dan dat de berichten empathie uitstralen. Bijvoorbeeld: ‘We weten dat alles anders is dit jaar, daarom is bezorging gratis zodat je de producten thuis kan ontvangen.’
Want in een wereld waar de kerstmuziek anno 2020 al in oktober op de radio te horen is, is alles mogelijk. Dus ook Black Friday.
Deel artikel
Deel artikel
Omgevingscommunicatie & participatie
Black Friday ten tijde van corona
Maar hoe ziet Black Friday ten tijde van corona eruit? In een jaar waar alles anders is dan anders en de economie een paar rake klappen heeft gehad, heeft Black Friday dan nog wel zin?
Er bestaat een website die de dagen aftelt naar de jaarlijkse Black Friday. Zo groot is het fenomeen inmiddels. De eeuwen oude marketingstrategie blijft nieuwe en bestaande klanten naar de winkels trekken. Met de komst van Black Friday doe ik, net als velen, mijn kerstinkopen standaard op de laatste vrijdag van november. Of beter gezegd in de week van Black Friday, want we spreken allang niet meer van één dag maar van een hele week. In 2019 wisten de retailers in Nederland in deze week een recordomzet van €850 miljoen om te zetten. Hiervan werd slechts €10 miljoen online via Ideal betaald. Met een Black Friday midden in een pandemie gaat het aandeel online bestellingen en betalingen zeker meer worden. Maar gaat er nog gekocht worden?
Welvaart ten tijde van Corona
Na ruim vijf jaar toenemende consumptie is er dit jaar door de coronacrisis een daling te zien van 6% in de consumptie van de consument. Een krimp van dergelijke grootte is nog nooit eerder vertoond. In april was de consumptie zelfs 16.5% lager dan in april 2019. Maar er is ook goed nieuws. De omzet van detailhandel webshops lag in het tweede kwartaal 54,8% hoger dan in dezelfde periode in 2019. De grootste stijging zat bij bedrijven met een omnichannel formule. Volgens Adobe Analytics zal de verkoop van Black Friday en Cyber Monday met bijna 20% toenemen in vergelijking met 2019. Kopen via social media werd voor de crisis nog maar mondjesmaat gedaan maar heeft zich de afgelopen maanden ontwikkeld tot een legitiem verkoopkanaal.
Coronaproof Black Friday
Nu we online vergaderen, hele dagen in huis zitten en online borrelen met vrienden en collega’s komt het natuurlijk niet als een verrassing dat ook Black Friday zich voornamelijk online afspeelt. Wie nu begint met campagne voeren is eigenlijk al te laat, voorbereiding is juist nu heel belangrijk! Zet alle online kanalen in om te zorgen dat consumenten op de hoogte zijn van de Black Friday aanbiedingen en wat ze kunnen verwachten. Zorg dat de consument weet dat je mee doet aan de actie. Het is belangrijk dat klanten, nu ze niet fysiek naar de winkel kunnen om het product te zien en te voelen, online goed geholpen kunnen worden.
Nog een paar tips:
- Zorg dat de specificaties per product helder zijn
- Voeg sfeerfoto’s toe
- Maak video’s over de producten
- Zet ieder uur een andere deal live
- Koppel producten en geef een speciale combinatieprijs
- Geef een kleinigheidje bij een besteding van een bepaald bedrag
Veel bedrijven hebben al corona gerelateerde posts eruit gestuurd. Dit hoef je dan ook niet per se te verwerken in je Black Friday aankondigingen. Mocht hier wel de voorkeur liggen, zorg dan dat de berichten empathie uitstralen. Bijvoorbeeld: ‘We weten dat alles anders is dit jaar, daarom is bezorging gratis zodat je de producten thuis kan ontvangen.’
Want in een wereld waar de kerstmuziek anno 2020 al in oktober op de radio te horen is, is alles mogelijk. Dus ook Black Friday.
Deel artikel
Deel artikel
Interne & Verandercommunicatie
Black Friday ten tijde van corona
Maar hoe ziet Black Friday ten tijde van corona eruit? In een jaar waar alles anders is dan anders en de economie een paar rake klappen heeft gehad, heeft Black Friday dan nog wel zin?
Er bestaat een website die de dagen aftelt naar de jaarlijkse Black Friday. Zo groot is het fenomeen inmiddels. De eeuwen oude marketingstrategie blijft nieuwe en bestaande klanten naar de winkels trekken. Met de komst van Black Friday doe ik, net als velen, mijn kerstinkopen standaard op de laatste vrijdag van november. Of beter gezegd in de week van Black Friday, want we spreken allang niet meer van één dag maar van een hele week. In 2019 wisten de retailers in Nederland in deze week een recordomzet van €850 miljoen om te zetten. Hiervan werd slechts €10 miljoen online via Ideal betaald. Met een Black Friday midden in een pandemie gaat het aandeel online bestellingen en betalingen zeker meer worden. Maar gaat er nog gekocht worden?
Welvaart ten tijde van Corona
Na ruim vijf jaar toenemende consumptie is er dit jaar door de coronacrisis een daling te zien van 6% in de consumptie van de consument. Een krimp van dergelijke grootte is nog nooit eerder vertoond. In april was de consumptie zelfs 16.5% lager dan in april 2019. Maar er is ook goed nieuws. De omzet van detailhandel webshops lag in het tweede kwartaal 54,8% hoger dan in dezelfde periode in 2019. De grootste stijging zat bij bedrijven met een omnichannel formule. Volgens Adobe Analytics zal de verkoop van Black Friday en Cyber Monday met bijna 20% toenemen in vergelijking met 2019. Kopen via social media werd voor de crisis nog maar mondjesmaat gedaan maar heeft zich de afgelopen maanden ontwikkeld tot een legitiem verkoopkanaal.
Coronaproof Black Friday
Nu we online vergaderen, hele dagen in huis zitten en online borrelen met vrienden en collega’s komt het natuurlijk niet als een verrassing dat ook Black Friday zich voornamelijk online afspeelt. Wie nu begint met campagne voeren is eigenlijk al te laat, voorbereiding is juist nu heel belangrijk! Zet alle online kanalen in om te zorgen dat consumenten op de hoogte zijn van de Black Friday aanbiedingen en wat ze kunnen verwachten. Zorg dat de consument weet dat je mee doet aan de actie. Het is belangrijk dat klanten, nu ze niet fysiek naar de winkel kunnen om het product te zien en te voelen, online goed geholpen kunnen worden.
Nog een paar tips:
- Zorg dat de specificaties per product helder zijn
- Voeg sfeerfoto’s toe
- Maak video’s over de producten
- Zet ieder uur een andere deal live
- Koppel producten en geef een speciale combinatieprijs
- Geef een kleinigheidje bij een besteding van een bepaald bedrag
Veel bedrijven hebben al corona gerelateerde posts eruit gestuurd. Dit hoef je dan ook niet per se te verwerken in je Black Friday aankondigingen. Mocht hier wel de voorkeur liggen, zorg dan dat de berichten empathie uitstralen. Bijvoorbeeld: ‘We weten dat alles anders is dit jaar, daarom is bezorging gratis zodat je de producten thuis kan ontvangen.’
Want in een wereld waar de kerstmuziek anno 2020 al in oktober op de radio te horen is, is alles mogelijk. Dus ook Black Friday.
Deel artikel
Deel artikel
Marketing & Online
Black Friday ten tijde van corona
Maar hoe ziet Black Friday ten tijde van corona eruit? In een jaar waar alles anders is dan anders en de economie een paar rake klappen heeft gehad, heeft Black Friday dan nog wel zin?
Er bestaat een website die de dagen aftelt naar de jaarlijkse Black Friday. Zo groot is het fenomeen inmiddels. De eeuwen oude marketingstrategie blijft nieuwe en bestaande klanten naar de winkels trekken. Met de komst van Black Friday doe ik, net als velen, mijn kerstinkopen standaard op de laatste vrijdag van november. Of beter gezegd in de week van Black Friday, want we spreken allang niet meer van één dag maar van een hele week. In 2019 wisten de retailers in Nederland in deze week een recordomzet van €850 miljoen om te zetten. Hiervan werd slechts €10 miljoen online via Ideal betaald. Met een Black Friday midden in een pandemie gaat het aandeel online bestellingen en betalingen zeker meer worden. Maar gaat er nog gekocht worden?
Welvaart ten tijde van Corona
Na ruim vijf jaar toenemende consumptie is er dit jaar door de coronacrisis een daling te zien van 6% in de consumptie van de consument. Een krimp van dergelijke grootte is nog nooit eerder vertoond. In april was de consumptie zelfs 16.5% lager dan in april 2019. Maar er is ook goed nieuws. De omzet van detailhandel webshops lag in het tweede kwartaal 54,8% hoger dan in dezelfde periode in 2019. De grootste stijging zat bij bedrijven met een omnichannel formule. Volgens Adobe Analytics zal de verkoop van Black Friday en Cyber Monday met bijna 20% toenemen in vergelijking met 2019. Kopen via social media werd voor de crisis nog maar mondjesmaat gedaan maar heeft zich de afgelopen maanden ontwikkeld tot een legitiem verkoopkanaal.
Coronaproof Black Friday
Nu we online vergaderen, hele dagen in huis zitten en online borrelen met vrienden en collega’s komt het natuurlijk niet als een verrassing dat ook Black Friday zich voornamelijk online afspeelt. Wie nu begint met campagne voeren is eigenlijk al te laat, voorbereiding is juist nu heel belangrijk! Zet alle online kanalen in om te zorgen dat consumenten op de hoogte zijn van de Black Friday aanbiedingen en wat ze kunnen verwachten. Zorg dat de consument weet dat je mee doet aan de actie. Het is belangrijk dat klanten, nu ze niet fysiek naar de winkel kunnen om het product te zien en te voelen, online goed geholpen kunnen worden.
Nog een paar tips:
- Zorg dat de specificaties per product helder zijn
- Voeg sfeerfoto’s toe
- Maak video’s over de producten
- Zet ieder uur een andere deal live
- Koppel producten en geef een speciale combinatieprijs
- Geef een kleinigheidje bij een besteding van een bepaald bedrag
Veel bedrijven hebben al corona gerelateerde posts eruit gestuurd. Dit hoef je dan ook niet per se te verwerken in je Black Friday aankondigingen. Mocht hier wel de voorkeur liggen, zorg dan dat de berichten empathie uitstralen. Bijvoorbeeld: ‘We weten dat alles anders is dit jaar, daarom is bezorging gratis zodat je de producten thuis kan ontvangen.’
Want in een wereld waar de kerstmuziek anno 2020 al in oktober op de radio te horen is, is alles mogelijk. Dus ook Black Friday.
Deel artikel
Deel artikel
Storytelling & Content
Black Friday ten tijde van corona
Maar hoe ziet Black Friday ten tijde van corona eruit? In een jaar waar alles anders is dan anders en de economie een paar rake klappen heeft gehad, heeft Black Friday dan nog wel zin?
Er bestaat een website die de dagen aftelt naar de jaarlijkse Black Friday. Zo groot is het fenomeen inmiddels. De eeuwen oude marketingstrategie blijft nieuwe en bestaande klanten naar de winkels trekken. Met de komst van Black Friday doe ik, net als velen, mijn kerstinkopen standaard op de laatste vrijdag van november. Of beter gezegd in de week van Black Friday, want we spreken allang niet meer van één dag maar van een hele week. In 2019 wisten de retailers in Nederland in deze week een recordomzet van €850 miljoen om te zetten. Hiervan werd slechts €10 miljoen online via Ideal betaald. Met een Black Friday midden in een pandemie gaat het aandeel online bestellingen en betalingen zeker meer worden. Maar gaat er nog gekocht worden?
Welvaart ten tijde van Corona
Na ruim vijf jaar toenemende consumptie is er dit jaar door de coronacrisis een daling te zien van 6% in de consumptie van de consument. Een krimp van dergelijke grootte is nog nooit eerder vertoond. In april was de consumptie zelfs 16.5% lager dan in april 2019. Maar er is ook goed nieuws. De omzet van detailhandel webshops lag in het tweede kwartaal 54,8% hoger dan in dezelfde periode in 2019. De grootste stijging zat bij bedrijven met een omnichannel formule. Volgens Adobe Analytics zal de verkoop van Black Friday en Cyber Monday met bijna 20% toenemen in vergelijking met 2019. Kopen via social media werd voor de crisis nog maar mondjesmaat gedaan maar heeft zich de afgelopen maanden ontwikkeld tot een legitiem verkoopkanaal.
Coronaproof Black Friday
Nu we online vergaderen, hele dagen in huis zitten en online borrelen met vrienden en collega’s komt het natuurlijk niet als een verrassing dat ook Black Friday zich voornamelijk online afspeelt. Wie nu begint met campagne voeren is eigenlijk al te laat, voorbereiding is juist nu heel belangrijk! Zet alle online kanalen in om te zorgen dat consumenten op de hoogte zijn van de Black Friday aanbiedingen en wat ze kunnen verwachten. Zorg dat de consument weet dat je mee doet aan de actie. Het is belangrijk dat klanten, nu ze niet fysiek naar de winkel kunnen om het product te zien en te voelen, online goed geholpen kunnen worden.
Nog een paar tips:
- Zorg dat de specificaties per product helder zijn
- Voeg sfeerfoto’s toe
- Maak video’s over de producten
- Zet ieder uur een andere deal live
- Koppel producten en geef een speciale combinatieprijs
- Geef een kleinigheidje bij een besteding van een bepaald bedrag
Veel bedrijven hebben al corona gerelateerde posts eruit gestuurd. Dit hoef je dan ook niet per se te verwerken in je Black Friday aankondigingen. Mocht hier wel de voorkeur liggen, zorg dan dat de berichten empathie uitstralen. Bijvoorbeeld: ‘We weten dat alles anders is dit jaar, daarom is bezorging gratis zodat je de producten thuis kan ontvangen.’
Want in een wereld waar de kerstmuziek anno 2020 al in oktober op de radio te horen is, is alles mogelijk. Dus ook Black Friday.